OS X op een imac DV 400 ?

Hey.. Ik kan misschien een oud imacje krijgen, een roze (leuk voor mn vriendin :) ) Ik vroeg me alleen af of ik daar wel OS X op kan draaien.. Het is een imac DV 400, in zeer goede staat..

Ik doe het niet als er geen OS X op kan…
Ze willen er 250 euro voor… (doen?)

Het werkt uiteraard niet snel. Maar het werkt wel. Ik draai OSX op een 366 iBook. Werkt ook.

Gaat prima! Ik heb het zelf op een iMac DV 500 MHZ draaien maar ik heb het bij een collega van me op een 400 MZH ervaren en als er maar genoeg geheugen in zit is er heel goed mee te werken. Alleen als je iTunes draait en dan wilt gaan Photoshoppen doet ie wel moeilijk :)

Hmm nou wordt het wel heel interessant.. Dankje voor jullie reactie..

Ik ga er een nachtje over slapen :slight_smile:

:smiley:

Geheugen is de sleutel... Snelheid is voor de "gewone" apps niet ze belangrijk.

[quote:7683eb1c9e="Delay"] Ik vroeg me alleen af of ik daar wel OS X op kan draaien.. Het is een imac DV 400, in zeer goede staat.. . (doen?)[/quote:7683eb1c9e]

Op de iMac van me vriendin (400 mhz) draait ook OS X. Gaat heel goed mits je veel geheugen erin pleurt. Minimaal 512 Mb
Maar geheugen is godkoop nu dus zoveel mogeijk erin duwen

Inderdaad, lekker wat geheugen bijproppen en het draait perfect op die 400 Mhz! 8)

Ik sluit me aan bij madmax. Hier draait ook een iMac DV 400 Mhz. Heb er zelf een snellere 80 Gb schijf in gezet en 512 Mb RAM bijgeprikt. Draait OS X als een zonnetje, maar iTunes en Photoshop samen is wat veel van het goede.

Voor 250 Euro is zou ik het doen!
Schijf en RAM samen is ook nog eens ongeveer 200 Euro.

Wel, ik heb hier een 3 jaar oude iMac DV 400/10Gb met slechts 128Mb en ik ben sinds 10.2 nooit meer naar OS9 gegaan; integendeel: ik heb heel die Classic eraf gehaald (meer HD voor virtueel geheugen, want dat is toch wel subliem aan OSX)

Een 400Mhz voor 250€? Pingel nog maar een beetje af naar 200€. Een halve euro per 1Mhz lijkt me een mooie prijs/kwaliteit-verhouding. Zit er een DVD-lezer en/of meer RAM in? Dan betaal je daar ook voor.

Btw: op desbetreffend iMacje draait ook een kleine schoolserver in opbouw:

http://campusdetoren.ath.cx:2003

Cheers!

Ja hoor dat draait prima, mijn zus heeft er een met 512Mb en 10.2 erop. Let er wel op dat je de Firmware update ( onder os 9) naar de hoogste versie , voor dat je probeerd OSX er op te zetten. Anders zou je problemen kunnen krijgen met het beeldscherm.

Al sinds OS X er is, draait het vlekkeloos op mijn iMac 400 met 512 MB erin. Ik draai PhotoShop en iTunes en Word en InDesign en noem maar op. Geen enkel probleem en zeker niet traag!

Goed advies OSX! Dat zou bijna vergeten worden. Mijn zus heeft mijn oude iMac 400 met 384 Mb en daar draait OS X perfect op. Dus zeker doen!!!