os x panther, tiger? ik snap het niet meer!!!

[quote:b33c62133d="Nikita"][quote:b33c62133d="Esquare"]Mac OS X PB = Windows 3.0 Mac OS X 10.0 = Windows 3.1 Mac OS X 10.1 = Windows 95 Mac OS X 10.2 = Windows 98 Mac OS X 10.3 = Windows 2000 Mac OS X 10.4 = Windows XP Mac OS X 10.5 = Windows Vista

:wink:[/quote:b33c62133d]
Nou… Eerder dit:
Mac OS X 10.0 = Windows 95
Mac OS X 10.1 = Windows 98
Mac OS X 10.2 = Windows 2000
Mac OS X 10.3 = Windows XP
Mac OS X 10.4 = Windows Vista
Mac OS X 10.5 = Windows Codename Vienna (= opvolger van Vista)
[/quote:b33c62133d]

Nee eerder dit:

Windows 95 = System 7, later MacOS 7
Windows 98 = MacOS 8
Windows 2000 = MacOS 9 en MacOS X Public Beta
Windows XP = MacOS X 10.0 en 10.1
geen nieuwe update van Windows, wel van OS X. Windows krijgt een achterstand.
Windows XP < MacOS X 10.2
Geen nieuwe update van Windows, wel van OSX. Achterstand Windows wordt groter.
Windows XP < MacOS X 10.3
Geen nieuwe update van Windows, wel van OSX. Achterstand Windows wordt heel groot.
Windows XP < MacOS X 10.4
Toekomst:
Update van Windows én van OSX. Windows haalt achterstand op 10.4 in, maar krijgt er terug een door 10.5.
Windows Vista < MacOS X 10.5

Mwoh... Ik vind 10.3 niet zoveel extra functionaliteit hebben boven XP. Alleen de stabiliteit etc. die bij Apple horen, natuurlijk. Maar puur op functies bekeken schelen ze niet zo veel... OSX 10.4 loopt duidelijk uit, en 10.5 zal nog verder uitlopen.

:D het valt me nog al op dat veel apple-gebruikers best veel van windows weten,, :P volgens mij zijn de meeste mac-gebruikers windows-haters :D

Ik wil binnekort ook van windows af, :stuck_out_tongue: ga voor een ibook sparen :stuck_out_tongue:

[quote:146a7051d5="appelmoes_windowsmoes"]volgens mij zijn de meeste mac-gebruikers windows-haters :D[/quote:146a7051d5]

En veel windows gebruikers zijn weer Apple-bashers (te duur, niet uitbreidbaar, kun je niets mee, draait geen …, alleen voor grafici etcetera), totdat ze een keer met een Mac hebben gespeeld.

[quote:95accaa509="appelmoes_windowsmoes"]:D het valt me nog al op dat veel apple-gebruikers best veel van windows weten,, :P volgens mij zijn de meeste mac-gebruikers windows-haters :D

Ik wil binnekort ook van windows af, :stuck_out_tongue: ga voor een ibook sparen :P[/quote:95accaa509]
Veel van de mensen hier zijn ook switchers. Bovendien komen vragen als die van jou ook wel vaker voor. En je houdt ook altijd de concurrentie in de gaten natuurlijk :wink:

[quote:d7630dc82b="Xserve"][quote:d7630dc82b="Nikita"][quote:d7630dc82b="Esquare"]Mac OS X PB = Windows 3.0 Mac OS X 10.0 = Windows 3.1 Mac OS X 10.1 = Windows 95 Mac OS X 10.2 = Windows 98 Mac OS X 10.3 = Windows 2000 Mac OS X 10.4 = Windows XP Mac OS X 10.5 = Windows Vista

:wink:[/quote:d7630dc82b]
Nou… Eerder dit:
Mac OS X 10.0 = Windows 95
Mac OS X 10.1 = Windows 98
Mac OS X 10.2 = Windows 2000
Mac OS X 10.3 = Windows XP
Mac OS X 10.4 = Windows Vista
Mac OS X 10.5 = Windows Codename Vienna (= opvolger van Vista)
[/quote:d7630dc82b]

Nee eerder dit:

Windows 95 = System 7, later MacOS 7
Windows 98 = MacOS 8
Windows 2000 = MacOS 9 en MacOS X Public Beta
Windows XP = MacOS X 10.0 en 10.1
geen nieuwe update van Windows, wel van OS X. Windows krijgt een achterstand.
Windows XP < MacOS X 10.2
Geen nieuwe update van Windows, wel van OSX. Achterstand Windows wordt groter.
Windows XP < MacOS X 10.3
Geen nieuwe update van Windows, wel van OSX. Achterstand Windows wordt heel groot.
Windows XP < MacOS X 10.4
Toekomst:
Update van Windows én van OSX. Windows haalt achterstand op 10.4 in, maar krijgt er terug een door 10.5.
Windows Vista < MacOS X 10.5[/quote:d7630dc82b]

perfekt gezegd zo, alleen zou ik het laatste regeltje aan (willen) passen
Windows Vista (vermomde XP) < nog steeds MacOS X 10.4, haalt het niet bij MacOS X 10.5, achterstand word nog veel groter

[quote:94b4c399c5="appelmoes_windowsmoes"]:D het valt me nog al op dat veel apple-gebruikers best veel van windows weten,, :P volgens mij zijn de meeste mac-gebruikers windows-haters :D

Ik wil binnekort ook van windows af, :stuck_out_tongue: ga voor een ibook sparen :P[/quote:94b4c399c5]

idd veel switchers (ben er zelf ook een)
en je wordt vaak geforceerd tot het gebruiken van windows (school, werk, vrienden)
en dit is een forum: zoiezo allemaal nerds die allerlei systemen draaien :stuck_out_tongue:

[quote:2a67ab4a28="appelmoes_windowsmoes"]:D het valt me nog al op dat veel apple-gebruikers best veel van windows weten,, :P [/quote:2a67ab4a28] bewerkt

[quote:a84aea87e7]Ik weet alleen de negatieve dingen van windows (mede dankzij dit forum) en ik moet er natuurlijk soms mee werken op school e.d. (dan zie ik meteen dat al die vooroordelen over windows 101% kloppen ) [/quote:a84aea87e7]

Mac heeft ook nadelen hoor…, :stuck_out_tongue: , niet zoveel als windows natuurlijk :smiley:

Ik bedoel wil je echt eens een ontzettend kinderachtige site bezoeken over Apple en waar dingen op staan waar geen r.eet van klopt?

www.anti-apple.nl < ik vind echt dat die site nergens op slaat, maarja… soms wel humor vooral met sommige plaatjes.

^^ Op die site staat ook:
kies je voor een hel? kies dan voor mac.
kies je voor een hemel kies dan voor windows xp!

(lijkt mij eerder andersom, maarja)

noem eens iets..?

[quote:0d08eea9c9="appelmoes_windowsmoes"]Ik bedoel wil je echt eens een ontzettend kinderachtige site bezoeken over Apple en waar dingen op staan waar geen r.eet van klopt?[/quote:0d08eea9c9] Nee.

[quote:401fbc70ea="martijngrootens"]noem eens iets..?[/quote:401fbc70ea]

nadelen van mac?
okee, hier komen ze:

1. Vele games draaien niet op mac.
  2. Er is minder (gratis) software voor mac beschikbaar dan voor windows.
  3. Vele software/cd-roms die ik écht nodig heb voor school doen het alleen op windows.
  4. Mac is wel wat duurder dan een windows-pc met gelijkwaardige specificaties. (alhoewel mac weer met ilife word geleverd)
  5. Als ik een word document van een pc naar een mac wil importeren via usb stick, en ik heb geen ms office op me mac staan, kan ik het word document niet openen. (dit kan op de pc ook niet als je geen office heb, wil je zeggen, maar voor de pc heb je gratis software die ‘‘word/powerpoint/excel viewer’’ heet, hiermee kan je wel office documenten openen, maar heb je geen extra functies voor word, voor de mac is dit programma er volgens mij niet)

euh teksteditor kan gewoon wordfiles openen...

[quote:8062360485="martijngrootens"]euh teksteditor kan gewoon wordfiles openen...[/quote:8062360485] oh ok,, weet ik dat ook weer, maar dan zit je nog met powerpoint,,

[quote:bf4f493ae7="iRik"][quote:bf4f493ae7="appelmoes_windowsmoes"]Ik bedoel wil je echt eens een ontzettend kinderachtige site bezoeken over Apple en waar dingen op staan waar geen r.eet van klopt?[/quote:bf4f493ae7] Nee.[/quote:bf4f493ae7]

en toch kon ik het niet laten, dit ozo grappige plaatje te posten:

[img:bf4f493ae7]http://img142.imageshack.us/img142/1609/fiets7lz.png[/img:bf4f493ae7]

^^ het is net een fietsen helm met een reclame bord erop :stuck_out_tongue:

[quote:294243c21c="appelmoes_windowsmoes"][quote:294243c21c="martijngrootens"]noem eens iets..?[/quote:294243c21c]

nadelen van mac?
okee, hier komen ze:

1. Er is minder (gratis) software voor mac beschikbaar dan voor windows.
    [/quote:294243c21c]

Alles wat je nodig hebt is er volgens mij wel, er is alleen minder te kiezen en dat vind ik nou juist weer een voordeel.

[quote:3040ec5c10="appelmoes_windowsmoes"][quote:3040ec5c10="martijngrootens"]noem eens iets..?[/quote:3040ec5c10]

nadelen van mac?
okee, hier komen ze:

1. Vele games draaien niet op mac.

2. Er is minder (gratis) software voor mac beschikbaar dan voor windows.

3. Vele software/cd-roms die ik écht nodig heb voor school doen het alleen op windows.

4. Mac is wel wat duurder dan een windows-pc met gelijkwaardige specificaties. (alhoewel mac weer met ilife word geleverd)

5. Als ik een word document van een pc naar een mac wil importeren via usb stick, en ik heb geen ms office op me mac staan, kan ik het word document niet openen. (dit kan op de pc ook niet als je geen office heb, wil je zeggen, maar voor de pc heb je gratis software die ‘‘word/powerpoint/excel viewer’’ heet, hiermee kan je wel office documenten openen, maar heb je geen extra functies voor word, voor de mac is dit programma er volgens mij niet)[/quote:3040ec5c10]

6. Koop een playstation.

7. Er is genoeg (goeie!) gratis software voor mac.

8. (cd-roms van school heb ik nog nooit hoeven te gebruiken) Als het [b:3040ec5c10]echt[/b:3040ec5c10] nodig is kan je virtual PC gebruiken.

9. Je krijgt waar voor je geld.

10. Koop MS Office.

[quote:432c1f7a09="Boskabouter"]Windows 2000 = MacOS 9 en MacOS X Public Beta[/quote:432c1f7a09] Grapjurk. Het eerste stuk van de vergelijking is nog wel iets voor te zeggen. Maar de PB kon aan geen van beide tippen.

Met wat voor naam zouden ze na: "Leopard" aankomen

Lion? :slight_smile:

[quote:5a2511329b="appelmoes_windowsmoes"] 5. Als ik een word document van een pc naar een mac wil importeren via usb stick, en ik heb geen ms office op me mac staan, kan ik het word document niet openen. (dit kan op de pc ook niet als je geen office heb, wil je zeggen, maar voor de pc heb je gratis software die ''word/powerpoint/excel viewer'' heet, hiermee kan je wel office documenten openen, maar heb je geen extra functies voor word, voor de mac is dit programma er volgens mij niet)[/quote:5a2511329b] Word documenten zijn zonder problemen met Teksteditor te openen.