OS X Server op iBook?

Ik heb een nieuwe iBook gekocht, en ik wil op een aparte partitie Mac OS X Server 10.2 installeren. Alleen start de iBook niet op vanaf de installatie cd van OS X Server. Iemand een idee? Hij start overigens ook niet op vanaf de installatie cd's van OS X 10.3 (retail box), alleen vanaf de meegeleverde discs.

Ik heb geen idee. Maar als je het toch op een aparte partitie zet: je kunt toch ook direct installeren als je vanaf je systeem draait.

Je moet dan niet de installer zelf aanklikken maar de package in MacOSXServerinstall.

Kan kloppen; elke mac heeft een minimaal systeemversie nodig. voor de iBook G4 1Ghz is dat 10.3.3

als 10.3.2 nodig is, geld dat ook voor 10.3.2 server
10.3 werkt dan dus niet.
Is te omzeilen door de iBook als externe firewire disk aan een oudere mac (die wel 10.3 start) te hangen, en dan de installatie te doen, direct de 10.3.3 update er over, en dan start hij wel op van de iBook.
10.2 zal dus waarschijnlijk nooit werken op jouw iBook. (ligt aan het feit dat drivers voor de hardware niet op die versie aanwezig zijn).

maurits
p.s. Misschien dat een of andere nerd precies weet welke files je nodig hebt en ze kan installeren, en zo 10.2 server kan draaien op jouw iBook, maar handig is anders.

Dat je nwe ibook niet opstart van een os 10.2 cd is niet zo vreemd. Nieuwe apple-computers starten vaak niet op van "oudere"systemen. Hetzelfde kan gelden voor je osx panther cd's. Op je ibook staat imnmers 10.3.3.

Tot zover het voor de hand liggende verhaal. Het vreemde is dat volgens apple het wel moet lukken vanaf een panther retail cd. Zie mijn posts in dit draadje . Ik vraag het me overigens af, vooral na jouw verhaal.

Het direct installeren van de package werkt wel, alleen wordt de systeemsoftware niet geaccepteerd als systeemsoftware. Bij ' Systeemvoorkeuren/Opstartschijf' laat hij die dus niet zien in de lijst.

Het leek mij juist leuk om de Serversoftware te kunnen testen vanaf mijn iBook. helaas gaat dat dus niet op.

Voor de duidelijkheid: ik draai op een iBook G4 (933 MHz) 10.3.3 server goed. Volgens mij draait 10.3 daar ook op, maar weet niet meer zeker. 10.2 en 10.2 server (welke CD's R_van_Heukelum heeft ) dus niet!

maurits

[quote:f8527868b5="mjsanders"]Voor de duidelijkheid....

10.2 en 10.2 server (welke CD’s R_van_Heukelum heeft ) dus niet!

maurits[/quote:f8527868b5]

R_van_Heukelum zegt volgens mij dat osx.3 retail bij hem niet opstart. Dat heeft denk ik te maken met, zoals jij al zei, dat de drivers voor deze machine niet op de cd staan.

als hijde package installeert van een niet 10.3.3 disk, worden weer deze drivers niet geïnstalleerd. Dat is denk ik de reden dat de partitie niet als opstartschijf wordt herkend,