OS X Server vragen

Weet iemand het antwoord op mijn vragen?

Ik wil, omdat ik meerdere OS X computers in huis heb graag een Mac OS X server inrichten mbv een Mac mini bjivoorbeeld. Dit om hoofdzakelijk ervoor te zorgen dat op alle macs (en een windows client) de homefolders gelijk zijn (network home folder). Nu vraag ik mij het volgende af:

Kan een externe hdd gebruiken als storage voor de home folders?
Kan ik een tweede hdd toevoegen als backup hiervan (raid)?
Is het mogelijk om OS X server als collecting mail server in te stellen en intern de gecollecteerde mail van verschillende accounts (POP/IMAP) als een geheel te laten presenteren als IMAP account?

Ik kan dit helaas nergens in fora vinden dus ik zal erg geholpen zijn met jullie antwoorden! :smiley:

Hoi, ja dit alles is mogelijk. Ik heb het nu al 1 jaar lopen en werkt perfect. ik heb geen beschrijving hoe je dat alles in 1 keer doet. Het het met de tijd alles gedaan. Mocht je er niet uitkomen stuurme dan een persoonlijk bericht. Dan kan ik je dan ermee helpen.

Gr.

Super! Bedankt! Dat uitzoeken gaat nog wel lukken denk ik, anders informeer ik graag een keer.

Nog een andere vraag wat ik vergeten was, hoe zit het met je libraries? Dan bedoel ik, worden je iTunes/iPhoto libraries plus muziek/foto bestanden ook op je network homefolder gezet en gesynchroniseerd? Dat zou het echt helemaal perfect maken.

[size=9:603156bc53]edit: typo[/size:603156bc53]

Alle Libraries worden daar centraal bewaard. Ook alle swat je in documenten zet of op je Desktop of in Music en ook Afbeeldingen. M.a.w. de gehele thuismap van de user wordt dan centraal bewaard waar je het aangeeft. Dit kan per user ook anders worden aangegeven.

Wauw! Hmm, wat heerlijk toch dat mac platform!

Ik heb ook nog een vraagje over het systeem van netwerk-thuismappen. Misschien kan ik die hier meteen even stellen:

1. Stel dat je 2 computers hebt, A en B, en een server (C) met daarop de netwerk-thuismappen.
    Als je dan inlogt op computer A en tegelijkertijd op computer B, zijn de wijzigingen die je op A aanpast dan ook meteen doorgevoerd op B en vice versa?

2. Als je netwerk-thuismappen gebruikt, is dan bijvoorbeeld ook je bureaubladindeling (plaats van iconen, achtergrond etc) opgeslagen op de server?

Bedankt,
Dr. Rengers

Ben inmiddels wat verder aan het spitten geweest dus kan je tweede vraag beantwoorden (eerste heb ik geen idee).

Je bureaubladindeling wordt opgeslagen in je ~/Library, deze folder wordt standaard niet meegenomen in de synchronisatie (dus ook mail enz niet!)

Maaar, daar is een hack voor :evil: , je kunt de beschrijving daarvan hier vinden:
http://www.afp548.com/article.php?story=20050601101436323

Ik neem aan dat jullie het hebben over open-directory.

Als eerste Open directory is totaal nog niet af! Er zitten onwijs veel bugs in. Dus succes zou ik zeggen.
Het wordt erg afgeraden om simultanously in te loggen. Er zijn gevallen bekend waarbij je veel ver*****

Dit is een vinkje die je kan instellen in de Workgroupmanager per gebruiker.

hoe zit het dan met een windows pc?kan je dan documents and settings ook backuppen?

als ik het goed begrijp is het mogelijk dat je op je server een account aanmaakt, en dat je daarmee via elke pc in je netwerk kan aanloggen met datzelfde account, juist?

grtz

Even een opmerking: buroblad instellingen worden ook meegenomen en opgeslagen. Ook alles wat op je buroblad staat. ALLE gebruikers instellingen worden ook opgeslagen.