OS9 bootable DVD maken...anders dan in OSX...hoe ook alweer

Hoi hoi,

Ik wil graag een opstart dvd maken in os9, dus welteverstaan een .dmg erop zetten. Nu doe je dat in X met disk utilities…maar hoe maak je die nou in OS9 ???

Wie weet het antwoord?

[url]www.versiontracker.com[/url]

SEARCH

ps:
DUBBEL GEPOST!!!

Ja, bedankt. Wist niet in welke categorie hij nou precies thuis hoorde. Jammer dat een dertienjarige helaas nog nooit van os9 gehoord heeft waarschijnlijk. Jammer dus dat je niet ook een oplossnig erbij geeft.

Aan alle andere, Misschien weten jullie het antwoord voor mij?

groetjes, peet

Onder OS9 is dat vrij simpel: je hoeft nks met diskimages og het schijfhulpprogramma te doen of wat dan ook, alleen een werkende systeemmap (dus een met het icoon van classic of met het lachende macje er op) op de DVD zetten en klaar is Clare.... een kind van 13 kan de was doen! Past trouwens ook op een ouderwetse CD-R.... je weet wel... een enkellaagse DVD van vroeger.

Ander ding:::::::>
dit onderwerp had in Classic geplaatst moeten worden, aangezien het pre-OSX betreft.

[mod:2fe1eaae69="tiny"]Verplaatst naar 'Classic' en de andere thread gesloten.[/mod:2fe1eaae69]

Ik zou idd proberen een systeemmap te zetten op een CD-r. Als je eerst in OS 9 opstart (beter dan vanuit een geëmuleerde toestand onder OS X) kan je bovendien ook nog alle instellingen zo zetten dat ze voor jou werken. Omdat een CD niet herschrijfbaar is, kan je er niets meer aan veranderen als je deze eenmaal hebt gebrandt. Dus als bv. je modeminstellingen of zo niet kloppen, zal je ze iedere keer opnieuw moeten instellen. Ook kan je er uiteraard disc utilities e.d. op zetten maar dat was je wellicht al van plan.

Suc6

<edit>
Ik heb nog ff een thread uit de oude doos gevonden. De link bestaat ook nog. Leuk van MacWorld dat ze het nog laten staan. Kijk hier maar voor een link naar een filmpje waarin Chris Breen van de Amerikaanse MacWorld precies uit legt hoe je dat op een goede manier doet…
</edit>