os9 installeren onder 10.3?

Op mysterieuze wijze blijkt er geen os9 meer aanwezig te zijn op mijn hd panther draait prima en ik gebruik os9 nooit meer maar ik kan de security update niet draaien.

Weet iemand of ik veilig, dwz zonder verlies van bestanden os9 weer onder panther kan stoppen?

Je zal 2 partities moeten aanmaken. Een waaronder os9 en een met osx

dat kan dus alleen als je schijf opnieuw indeelt.

maar wat is je probleem?

nou mijn probleem is dat ik plotseling geen os9 meer schijn te hebben terwijl die er wel altijd was ik kreeg al meldingen bij photoshop enzo dat het os niet gevonden was

en nu ik de security-update wilde draaien met onder andere een onderdeel “classic” kreeg ik de melding dat ik op deze schijf geen update kan draaien.

dan maar geen update voorlopig
ik heb niet zo’n zin om alles opnieuw te installeren
effe wachten op de nieuwe bootx denk ik

[quote:ee9d16c7fd="alexje"]nou mijn probleem is dat ik plotseling geen os9 meer schijn te hebben terwijl die er wel altijd was ik kreeg al meldingen bij photoshop enzo dat het os niet gevonden was [/quote:ee9d16c7fd]

:roll: Heb je wel gecontroleerd of hij ook daadwerkelijk van je HD af is, ik heb nog nooit meegemaakt dat bestanden zomaar verdwijnen, photoshop kan wel meer zeggen…

FF met Schijfhulpprogramma (disk copy) de OS 9 bevoegdheden herstellen en misschien maar gelijk de permissies van OS X. Als dat niet werkt kan je met je software herstel CD's classic weer terugkrijgen.

ik heb met omnidisksweeper gechecked en er wordt geen os9 gevonden ik snap het ook niet

met de restore schijf kun je alleen alles opnieuw installeren
daar had ik nu juist geen zin in
maar als het niet anders kan sja

dan ga ik toch liever wat verschillende partities aanmaken voor het geval dit soort rommel zich later weer voordoet…

Nee hoor, als je de restore CD erin douwt, dan verschijnt er een installer. Die loop je even door en dan komt er een venster waar je aan kan vinken wat je wil herstellen. Vink alleen classic aan en je zit gebakken.