OSEx en DVD2One vraag?

1) Moet ik bij het inrichten van een DVD eerst altijd een VIDEO_TS folder in de root maken en daar alle bestanden in zetten?

1. Normaliter gebruik ik DVDbackup voor het decrypten van een DVD maar voor een bepaalde (lotr2) werkte DVDbackup niet omdat deze de opstart title niet kon decrypten.
    Elders had ik gelezen over OSEx en heb dit programma gedownload, en deze kopieerd de film wel. Dwz zeggen, alleen de film, zonder menu’s en ondertitels ed. Terwijl ik deze opties wel selecteer. Ook als ik in het menu Format, DVD folders kies hou ik alleen een vob van 6,7 gig over.
    Op zich nog geen ramp zou je zeggen want ik heb de film toch nog, echter DVD2One doet/kan niks met deze file, het venster blijft leeg als k de folder selcteer. Ik heb ook graag een volledige DVD kopie.
    Wie weet wat ik verkeerd doe of anders moet doen?

Vreemd ik heb lotr2 wel gebackupped met DVDbackup.Misschien moet je het nog een keer proberen en dan met dvd player aan.

het heeft met dvdbackup te maken en het schijfje dat je gebruikt. Hij moet loopzuiver zijn en helemaal onbeschadigd zijn. Dit omdat dvdbackup om maximale speed uitleest en daardoor bijna geen foutcorrectie toe kan passen. Dit stond in de laatste macfan. Zelf lukt het me bv. niet om Tombraider te kopieren terwijl de bron schijf nieuw is..heel raar

Het is me nu wel gelukt met DVDBackup bij lotr2. Ik heb bij de beveiligingsopties macrovision decrypting (de bovenste optie) uitegzet. Daarna werd er geen foutmelding gegeven. Het enige waarin de kopie verschilt is dat het taalkeuzescherm welke verschijnt na het starten van de DVD verminkt is echter wel werkt. Dus probeer bij Tombraider ook eens een van de beveiligings optie uit te zetten.

[quote:a65beef5ee="Doomed-do-Better"]1) Moet ik bij het inrichten van een DVD eerst altijd een VIDEO_TS folder in de root maken en daar alle bestanden in zetten?

1. Normaliter gebruik ik DVDbackup voor het decrypten van een DVD maar voor een bepaalde (lotr2) werkte DVDbackup niet omdat deze de opstart title niet kon decrypten.
    Elders had ik gelezen over OSEx en heb dit programma gedownload, en deze kopieerd de film wel. Dwz zeggen, alleen de film, zonder menu’s en ondertitels ed. Terwijl ik deze opties wel selecteer. Ook als ik in het menu Format, DVD folders kies hou ik alleen een vob van 6,7 gig over.
    Op zich nog geen ramp zou je zeggen want ik heb de film toch nog, echter DVD2One doet/kan niks met deze file, het venster blijft leeg als k de folder selcteer. Ik heb ook graag een volledige DVD kopie.
    Wie weet wat ik verkeerd doe of anders moet doen?[/quote:a65beef5ee]

Bij films als LOTR-2 met een zeer lange speelduur is het zeer onverstandig om een diskkopie te maken. Alleen de film gebruiken geeft een beter beeld. En dan maakt het missen van de opstartfile niet uit. Die gebruik je toch niet. Werk dus met film en konstant. En DVDbackup werkt m.i. beter dan OSex.

OSEx :wink:

Freudiaanse vergissing?

:mrgreen: :mrgreen: Absoluut! Aan OS6 tm OS9 denk ik soms met weemoed terug. :apple: :apple: Aan andere ex-typen niet :sealed: :sealed:

:lol: :lol: :lol:

Het is me nu helemaal gelukt dus bedankt voor de tips.

Bij films als LOTR-2 met een zeer lange speelduur is het zeer onverstandig om een diskkopie te maken. Alleen de film gebruiken geeft een beter beeld. En dan maakt het missen van de opstartfile niet uit. Die gebruik je toch niet. Werk dus met film en konstant. En DVDbackup werkt m.i. beter dan OSex.[/quote]

Ik heb ook een diskkopie van LOTR-22 gemaakt.
Maar… op sommige dvd spelers doet ie het niet.
Zou bovenstaande quote misschien de oplossing zijn?

Sorry, moet LOTR-2 zijn natuurlijk

Jammer ik dacht al heb ikeen aantal afleveringen gemist :wink: