OSX 10.10 loopt vast bij opstarten!

Beste allemaal,

Mijn iMac wil niet meer opstarten! Help!

Van de week gaf mijn iMac een melding aan dat hij mijn toetsenbord en trackpad niet kon vinden via bluetooth. Batterijen verwisseld, werkte niet. Oud draadloos (windows) toetsenbord erop en een oude muis met draad aangesloten en nu komt bij mijn OSX 10.10 bij het opstarten onder het grijze Apple logo een balkje wat gaat laden en stopt steeds weer op de helft met laden.

Daarna doet de computer niks meer en blijft daar hangen.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Wie kan mij helpen! Ik weet dat het om de Developer Preview gaat, maar om nu helemaal zonder Mac te zitten is wel erg vervelend!

Haha :stuck_out_tongue:

Sorry, ik zou daar niet mee mogen lachen. Dat is natuurlijk heel erg voor jou! De meer ervaren leden hier op OMT hebben er bij de aankondiging van OS X 10.10 op gehamerd dat je geen alpha/bèta-software op je enige Mac moet installeren. Waarom dan toch doen? Had dan op z’n minst een aparte partitie gemaakt.

De enige mogelijkheid die ik zie is opstarten vanaf je herstelpartitie of een herstel-dvd en dan Mavericks opnieuw te installeren. Ik hoop wel dat je zo slim bent geweest om een back-up te maken. Anders ben je helemaal de pineut.

Eigen schuld dikke bult.

Extern opstarten, en/of met ALT opstarten en formatteren en 10.8 erop zetten. Of dat laten doen door een winkel/bedrijfje dat die kennis en apparatuur voor handen heeft, want zelf heb je geen idee volgens mij :stuck_out_tongue:

Als developer moet je dit toch zelf kunnen oplossen…

Tegen beter weten in (want er is toch echt nadrukkelijk gewaarschuwd dat je een beta niet op je enige machine moet installeren!) heb je jezelf nu buiten de Apple garantie gewerkt en je enige machine vernield. Dat wordt flappen trekken in de Apple store of APSP… Ik ga in ieder geval verder van het zonnetje genieten.

Erg jammer dat jullie allemaal erg negatief reageren, ik weet best wat ik heb gedaan en heb de developer preview er niet zomaar opgezet. Maar ik loop nu gewoon vast in mijn mogelijkheden om dit op te lossen.

Gewoon een aardig en behulpzaam antwoord zou op zijn plaats zijn?

Start op met cmd + alt + R. Als u in internet recovery komt kunt u vanaf daar een Time Machine back-up terug zetten van 10.9

Een time machine back-up terugzetten op een 10.10 partitie gaat niet werken, je kunt in recovery modus wel proberen yosemite opnieuw te installeren. Anders wordt het toch echt naar de winkel en hopen dat het je geen berg geld gaat kosten.

Erg dom hoor… het weten en dan toch doen. :nerd:

Dus je hebt betasoftware geïnstalleerd op je enige Mac (niet eens op een aparte partitie) en je verwacht dat mensen je (na alle waarschuwingen die reeds verschenen zijn) ook nog vriendelijk te woord gaan staan?
Heb je een back-up? Zo ja: HD wissen en 10.9 er terug opzetten. Daarna de BU terugzetten en wachten met 10.10 tot de herfst.
Geen back-up? Terug naar af. U passeert niet langs de gevangenis en ontvangt ook geen startbonus.

Wanneer men opstart vanuit internet recovery wordt de installer gedownload waarmee de Mac geleverd is (minimaal 10.7, beschikbaar voor selecte modellen via Firmware update voor Mac’s die niet met 10.7 maar 10.6 geleverd waren). Dit maakt het mogelijk om, inderdaad na de schijf te wissen en het oorspronkelijk geleverde besturingssysteem te installeren een Time Machine backup terug te zetten.

Het commentaar van NielsDam kan verder genegeerd worden. Altijd dit dom gezwets van mensen die geen idee hebben van hoe Mac OS X functioneert. Jammer van deze website dat het leuke en hippe design samengaat met zulke leeghoofden.

Dit bericht, overigens, getypt vanaf een 10.10 Mac.

[quote=j.swerissen url=http://www.onemorething.nl/community/topic/osx-10-10-loopt-vast-bij-opstarten/#post-2692361 time=1402074641]ik weet best wat ik heb gedaan en heb de developer preview er niet zomaar opgezet. Maar ik loop nu gewoon vast in mijn mogelijkheden om dit op te lossen.

Gewoon een aardig en behulpzaam antwoord zou op zijn plaats zijn?[/quote]
En het Dev forum van Apple kon je niet verder helpen? Want als Dev is dat ook 1 van je mogelijkheden. Sterker nog, DE mogelijkheid waar Apple ook nog wat aan heeft :smiley:

Het kost ook wel twee uurtjes om even een (bootable) CCC-kloon te maken…

Dus ja:

Hm, smiley zegt nog niet zoveel. Nog een keer proberen:

Wat kunnen sommige mensen toch onaardig zijn, dacht juist dat dit een hulp forum was…

Maar voor de mensen die wel normaal kunnen reageren:

Macintosh HD wissen of de 500t etc…?

Ik denk dat je “Macintosh HD” beter kan vervangen. OS X start zichzelf op in safe mode (dat balkje geeft aan dat OS X een schijfcheck (fsck) aan het draaien is). Als dat vastloopt is dat meestal niet zo’n goed teken. Kan je eens naar de single user mode (command-s indrukken tijdens het opstarten) en handmatig fsck draaien (fsck -fy intoetsen)?

Ze helpen je toch!!
Ze hebben namelijk vaak genoeg gewaarschuwd.

Wow, wat een sneue mensen heb je toch. Ik denk dat de TS het onderhand wel weet dat het niet verstandig was.
Mensen zoals Daalhofmac en Rickje… Mijn god.

Eerder was ondanks alles dit forum nog behulpzaam, maar nu…

Nee, jouw opmerking zet zoden aan de dijk.
Feit is gewoon dat hel wel zo is.

Kijk eerst even naar die geweldige reactie van jouw. Ja, misschien dat je een brilletje nodig hebt (kan met 49 jaartjes) maar volgens mij was dat al een aantal keer gezegd. :nerd:

Ondanks 49 jaartjes nog geen brilletje :stuck_out_tongue: