OSX 10.2.8 gedownloade programma's openen niet.

Ik heb net voor een vriendin OS 10.2.8. geinstalleerd. Nu openen echter programma's als msn en skype die ik net gedownload heb niet.

Ik kan mij dit probleem vaag herinneren, kan iemand mij vertellen wat het is.

Skype en de laatste versie van MSN werken niet op Jaguar.

geldt dit ook voor programma's als bittorrent en Azareus?

Kan ik ergens versies vinden van die programma’s die wel draaien op 10.2.8??

Toch staat mij iets bij dat 10.2.8 een probleem had met het uitpakken van programma’s klopt dit of niet??

Ik ben nog niet zo lang over van 10.2.8 naar Tiger (dikke maand) en in het algemeen kun je alles normaal uitpakken. Zips worden anders uitgepakt dat op latere systemen, met een aantal mappen, maar daarin is in het algemeen wel dat te vinden wat je nodig hebt. Voor BitTorrent gebruikte ik Tomato Torrent, maar volgens mij werkt Azureus ook, voor MSN kun je een alternatieve client gebruiken, ik heb daar verder geen ervaring mee want ik chat nooit. Op www.macupdate.com moet er wel eentje te vinden zijn. Volgens mij is Adium een goede. Er zijn een paar beperkingen in Jaguar, je kunt niet Skypen, maar het grootste gemis vond ik dat Quicktime 7 niet werkt. Dat beperkt je in je mogelijkheden als je veel met audio en video bezig bent. Verder is Jaguar nog steeds een prima systeem als je eisen niet te hoog liggen.

ok ik werk zelf ook met Tiger. Maar durf dat eigenlijk niet zo goed op de macje te zetten. Het is een flower power 600 mhz met 384 intern geheugen. Ik ben bang dat tiger iets te zwaar is, of is dat onzin? En is tiger nog wel op CD te krijgen of is het allemaal DVD?

Nee Tiger is niet op CD te krijgen, dan moet je die iMac in FireWire modus opstarten. Waarschijnlijk zal Tiger er wel op lopen. Kijk anders of tweedehands ergens Panther op CD te krijgen. Dat heeft gelijk veel meer mogelijkheden. Nog even een toevoeging op mijn vorige post. De beste browser voor Jaguar is Camino. Safari voor Jaguar is hopeloos.

Mijn maat heeft Tiger draaiend op een g3 op 400 mhz. (512 mb.) Voor chatten en e-mailen en surfen werkt dat prima. En bittorentprogjes draaien toch nooit op volle snelheid, dit word altijd wat "afgeknepen". (Maar dit weet je waarschijnlijk zelf ook wel!)