osx 10.2 - adsl probleem

Ik heb al even geprobeerd of OSX 10.2 de moeite was (voor ik de originele te pakken krijg) en ben onmidellijk op een serieus probleem gestoten. Mijn ADSL modem (Alcatel speed touch USB) wordt niet herkend in 10.2 en ik vindt nergens een update van de driver software. Toch is dit veruit de populairste modem (in België toch). Iemand een ideetje?

P.S. Mijn eMac geeft wel aan dat hij is aangesloten.

cool, een belg! MET MACOSX.2!!

build versie? of volledig illegale kopie van internet geplukt? :slight_smile:

hehe  :D

Ik ken niet zoveel van adsl want ik heb telenet  :D  Maar heeft adsl geen drivers nodig? want ne maat van mij had ook zoiets voor toen hij (ik durf het haast niet uit te spreken) XP installeerde. Ik denk dat ge beter ne keer naar belgacom belt dus.

Ik heb ADSL met dezelfde modem, alleen dan via KPN (+ zonnet).....

Eeeh, ben je overgestapt van 9.zoveel naar 10.2 of van 10.1 vaar 10.2???
Er is wel een driver die werkt onder 10.1.x
Hoop dus eerlijk gezegt dat ie dus ook onder 10.2 werkt. Zou wel handig zijn als dat jaguar nog een beetje "backwards-competable" is.

http://www.speedtouchdsl.com/support.htm

Zie hier inderdaad alleen een driver voor 10.1…hmm…

Nee, KPN heeft ook nog niks voor 10.2 :frowning:

Tjonge jonge, hoop wel dat het gaat werken straks, anders blijf ik voorlopig nog wel bij 10.1.5.

Hier dus weer een staaltje van cable-supriority. In belgie kan iedereen dus kiezen tussen kabel en adsl. Kabel blijkt bij ons 50% sneller te zijn dan adsl , behoeft totaal geen drivers en is even duur en toch verkiezen nog velen adsl boven kabel. Het lijkt wel een beetje op Mac versus PC ;)

Ik heb zelf de versie met ethernet verbinding.Dat loopt via pppt zou ik daar ook een update voor moeten hebben?  ???  ???

Jamba

Ik snap niet waarom "ze" in België een USB-er aanpraten. Ik kocht me twee jaar terug een Alcatel Speed Touch [i:post_uid0]Home[/i:post_uid0]. Die gaat over Ethernet via PPPoE. Inpluggen, Power On en Hupsakee. In OS X zonder drivers of andere progjes. In OS 9 heeft die EnterNet nodig (en da's k*t want de extensie ervan conflicteert met Open Transport in OS 9.2.x daarom hou ik OS 9.1).

Dus michael als ik je goed begrijp kan ik met een gerust hartje straks weer mijn speedtouch ethernet gebruiken? :D  :D

Aljo

[quote:post_uid3="MacAttack"]Kabel blijkt bij ons 50% sneller te zijn dan adsl , behoeft totaal geen drivers en is even duur en toch verkiezen nog velen adsl boven kabel. Het lijkt wel een beetje op Mac versus PC ;)[/quote:post_uid3] Ik denk dat er in mijn geval weinig te kiezen valt als je de keus hebt tussen ADSL en kabel en de kabelboer is Chello (UPC). Op het moment dat je bij hun aangeeft dat je een Mac gebruikt, is het alsof je van een andere planeet komt en staan ze je aan te kijken alsof ze water zien branden. Pas op het moment dat ik zeker weet dat ze hun zaakjes op orde hebben overweeg ik om over te stappen op de kabel.

Mac-ofiel

[quote:post_uid0="jamba"]Dus michel als ik je goed begrijp kan ik met een gerust hartje straks weer mijn speedtouch ethernet gebruiken? :D :D

Aljo[/quote:post_uid0]
Ik verwacht geen problemen.
:wink:

chello werkt prima met os X. Ze onderastuenen officieel alleen os 9 maar onder x werkt het ook prima.

Alcatel Speedtouch USB en Jaguar laten werken: :) stap 1, op de weg naar succes: download deze driver (vanuit Classic, want daar doet je modem het nog gewoon) Hij is geschreven door Jaypee. Geweldig dus! [url=http://macadsl.free.fr/telechargement/SpeedTouch-USB-Jaguar.tgz]http://macadsl.free.fr/telechargement/SpeedTouch-USB-Jaguar.tgz[/url] Herstart in Jaguar en installeer je nieuwe Jaguar driver.(versie 1.6) De volgende stap heb ik weer vanuit OS9.2 gezet (weer herstart) stap 2: open het "phonebook.ini" (staat in je voorkeuren-folder van je OS 9.2 systeemmap) mbv van bijvoorbeeld BBedit light of andere text-editor In het phonebook.ini van deze driver (enkele regeltjes tekst maar) staan de getallen "48" en "8" ingevuld (in Nederland). Je verandert niets, maar onthoud "48" en "8" met je blote hoofd. :0 In belgie staat er denk ik niet "48", maar iets anders. Sluit zonder bewaren. Dan open je het phonebook.ini van je nieuwe franse driver. Daar staat "35" en "8" je verandert 35 (Frankrijk) in 48 (Nederland) Bewaar en sluit! Voila! Speedtouch USB doet het met Jaguar! (zelfs beter dan ooit, want vroeger in de oude tijd van 10.1.5 startte de modem pas na een paar minuten. Zat ik te staren naar een oranje vraagteken in mijn dock... tssssk. En jammer dat Alcatel ons zo in de steek laat. Gelukkig hebben we Jaypee!

Alcatel Speedtouch USB en Jaguar laten werken: :) stap 1, op de weg naar succes: download deze driver (vanuit Classic, want daar doet je modem het nog gewoon) Hij is geschreven door Jaypee. Geweldig dus! [url=http://macadsl.free.fr/telechargement/SpeedTouch-USB-Jaguar.tgz]http://macadsl.free.fr/telechargement/SpeedTouch-USB-Jaguar.tgz[/url] Herstart in Jaguar en installeer je nieuwe Jaguar driver.(versie 1.6) De volgende stap heb ik weer vanuit OS9.2 gezet (weer herstart) stap 2: open het "phonebook.ini" (staat in je voorkeuren-folder van je OS 9.2 systeemmap) mbv van bijvoorbeeld BBedit light of andere text-editor In het phonebook.ini van deze driver (enkele regeltjes tekst maar) staan de getallen "48" en "8" ingevuld (in Nederland). Je verandert niets, maar onthoud "48" en "8" met je blote hoofd. :0 In belgie staat er denk ik niet "48", maar iets anders. Sluit zonder bewaren. Dan open je het phonebook.ini van je nieuwe franse driver. Daar staat "35" en "8" je verandert 35 (Frankrijk) in 48 (Nederland) Bewaar en sluit! Voila! Speedtouch USB doet het met Jaguar! (zelfs beter dan ooit, want vroeger in de oude tijd van 10.1.5 startte de modem pas na een paar minuten. Zat ik te staren naar een oranje vraagteken in mijn dock... tssssk. En jammer dat Alcatel ons zo in de steek laat. Gelukkig hebben we Jaypee!

hoe vind (verander) ik de franse driver ?

volg de link, hij staat op www.macadsl.com (staat ook in mijn andere berichtje)

sorry maar ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt, ik bedoel die phoneboek.ini van de franse driver. Ik kan deze niet vinden om te veranderen

je phonebook.ini vinden: start op in classic, volg dit pad: HD->system (je OSX-system, dus niet je OS9 systeemmap)->library->extensions->AlcatelUDSLUSB.kext

doe get info op AlcatelUDSLUSB.kext (als AlcatelUDSLUSB.kext niet als map verschijnt kun je dmv een vinkje de AlcatelUDSLUSB.kext als map openen, dan vind je je phonebook.ini
succes.