OSX 10.2 en Classic

Weet iemand of je classic-programma's kunt blijven draaien met behulp van 9.2 onder X 10.2?

ik had hier begrepen , dat 9 eigenlijk aan het uitsterven is, en met komst van de 10.2 je het helemaal niet meer nodig hebt, lijkt me dus niet van belang, of zie ik dit verkeerd??

mijn appeltje

Dit hangt af van het programma. Voordat Photoshop 7 uit kwam, heb ik Photoshop 6 onder classic gedraaid, opgestart vanuit OS X. Voor sommige andere programma's moest ik speciaal in OS 9 opstarten. Zit je aan een speciaal programma te denken? Laat anders ff weten wat. Dan kunnen we er wellicht iets over zeggen...

Ik bedoel dit: Ik draai nu OS X 10.1.5 samen met OS 9.2 Wanneer ik nu een programma start wat enkel onder 9.2 draait dan wordt er direct naar 9.2 overgeschakeld. Blijft dat kunnen met OS X 10.2 of kun je OS 9.2 niet meer samen hebben draaien.

Ik neem aan van wel. Misschien heb je mijn stukje hierover gelezen. Veel mensen hebben het er nu over. Steve heeft een maand geleden gezegd dat het einde 9.2 is, maar komt het wel of niet terug is x.2 dat willen veel mensen weten! Kijk ook eens op de link in mijn stukje naar het artikel dat boris heeft geschreven. Als 9.4 en 9.5 echt uitkomen moeten deze m.b.v. Os x draaien. Dus in classic vanuit osX. Dit houdt dus in dat de ondersteuning blijft en dat je 9.2 en 10.2 gewoon samen kunt gebruiken.