osx 10.2 onmogelijk

Help, wie weet de oplossing? Op mijn g4, 733 mhz, 512mb; nu draaiend onder 10.1, kan ik onmogelijk 10.2 installeren. Kies ik voor 'bijwerken' dan krijg ik na restart panic-mededelingen die eindigen met de leuke kreeet: we hang here. Kies ik formatteren en installeren, dan krijg ik het grijze scherm met logo en hangt de zaak ook.

Vele uren inmiddels hiermee verprutst en geen stap opgeschoten, ook niet na verwijderen van extra geheugen en loskoppelen van alle randapps.
Dit drijft je wel weer in de handen en producten van Gates, helaas, want dit zijn mijn eerste mac-ervaringen.

Hoi, Ik heb dat probleem ook gehad. Uiteindelijk heb ik de hele harde schijf gewist en opnieuw alles geinstalleerd. Ook dat ging niet echt soepel pas bij de 3e poging en vele uren verder stond Jaguar erop. Ik ben bang dat dat jouw ook ten deel zal vallen. Een gevoelig beestje. Op zich ruimde dat wel lekker op. Deze oplossing had je zelf natuurlijk ook al bedacht.

Heb je de firmware geüpdated? zap je PRAM ook es.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad, op een iMac rev D, iMac Flowerpower, een iBook (May 2002) een G3 B&W en een G4 933 (zelfde serie als die jij hebt?) Nouja kan nooit kwaad op je firmware en pram eens te zappen.

Tip van Apple, opstarten van de OS9 CD, schijfibnstallatie, HD schrijven in nullen (heb ik nog niet gevonden in X). Verder alles van scratch af aan installeren.

Heb dit eens gehad met een nieuwe LCD iMac, uiteindelijk wist Apple te melden dat met een schone installatie met de programmatuurherstel CD’s er OSX bestanden kunnen achterblijven. Jouw 733 is van exact dezelfde leeftijd, dus dat kan 'm zijn

Dus, opstarten vanaf OS9 CD, schijfinstallatie, optie schrijven in nullen en dan in 9 opwaarderen, OSX installeren (check je versie, want het kan zijn dat je niet direct naar 10.2 kan opwaarderen.

Ik heb dit enige tijd geleden ook zo gedaan en alles loopt als een zonnetje.

Al moet ik zeggen, als iemand dit probleempje kent en een betere oplossing weet, laat maar horen!

In elk geval, succes! :wink: