OSX 10.3 op een iMac 500 DV SE Graphite

Goed.. ik hoor meedere mensen over goede ervaringen, dus ik zou graag op deze machine OSX installeren. Maar ik zie nog wel het een en ander over firmware upgrades op het forum. Snap er echter geen 'hol' van, dus welke firmware heb ik nodig op die iMac en waar vind ik die?

mac:
iMac 500 DV SE Graphite

Geen. Gewoon 10.3 er op zetten en het werkt.

Geen paniek :wink: : OS X 10.3 kun je gewoon gaan installeren; de installer checkt zelf of je Macje een goede firmware-versie heeft. Als zoiets nodig is geeft ie het aan, en verwijst dan geloof ik ook naar de f.w. update op de install cd zelf. Succes!

Ik draai 10.3.3 op een 400 mhz G3 oranje ding wel met wat exta geheugen erbij 64 + 512 (zonde om minder erbij te zetten) zonder enig probleem

Als je het niet vertrouwd, kun je een softwareupdate doen in OS 9. Als er een firmware zou moeten zijn, komt die er wel.

Ja hoor dat gaat met 512 geheugen zelfs heel goed..Succes ! :apple:

[quote:a442298852="Indomarco"]Als je het niet vertrouwd, kun je een softwareupdate doen in OS 9. Als er een firmware zou moeten zijn, komt die er wel.[/quote:a442298852] Hier gaan volgens mij wat misverstanden spelen. SoftwareUpdate geeft zover ik weet geen firmware updates aan en die staan ook niet op de install-cd van 10.3. De installer geeft gelukkig wel aan dat je firmware verouderd is (bij 10.2 deed hij dat niet met alle gevolgen van dien). Je moet de update dan zelf van de site van Apple halen. Maar als ik het bij het verkeerde eind heb, hoor ik het graag.

Hier zijn al misverstanden, want hij had het over software update in OS 9, maar daar gaat het sowieso niet om. Panther geeft inderdaad zelf aan of een firmware update nodig is en die updates staan ook op de CD. Gewoon de update voor iMac kiezen, als dat nodig is en een pennetje bij de hand houden, klaar.

Mijn iMac 400DV draait het zonder firmware update

Dan stond de juiste firmware er al op anders was er wel een waarschuwing gekomen. Overigens heb ik geen firmware updates kunnen vinden op mijn Panther-cd, maar ik heb alleen op de eerste gekeken.

Mogguh

Hoe gaat zo’n firmware-update eigenlijk? :?
Gaat dit automatisch?
Wil volgende week op een Indigo mac 500 Jaguar installen,maar in os9 staat idd een update van de firmware aangegeven.
Draait nu op 9 en de eerste X versie (10.0)

Update downloaden, installer starten, alles ff goed doorlezen, installers z'n werk laten doen en na de boing bij het herstarten met een balpen de "programmer's button" ingedrukt houden. Deze zit in een gaatje naast de reset knop. Ingedrukt houden totdat je een keiharde piep hoort. Je ziet dan een wit scherm met een balkje dat langzaam doorloopt. Rustig door laten werken en dan start hij vanzelf door.

vogel, daar snap ik niets van. :s ik weet nooit welke firmware's ik nodg heb, dat was 'vroeger' altijd al een probleem.

Rianna gaf aan dat het in haar software update stond, dus die zal wel automatisch gaan, lijkt me. Strifer, het is heel simpel. Jij gaat Panther installeren. Die geeft automatisch aan of de firmware ge-update moet worden of niet. Op de CD staan de firmware updates op model gesorteerd. Appeltje eitje.

nou goed.. dat moest ik dan maar 's gaan proberen, al heb ik nog nooit met die programmer's button gewerkt :p

Het lijkt wat eng, maar het is een fluitje van een cent. Dus gewoon doen!

gewoon doen

deze heb je nodig

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130

En??? :) of :o of misschien :x ??

Gaat het ook goed op iMac 400 DV?

Op een 400? Ja, hoor. Werkt prima. Hier draait een weltevreë iMac 400 DV SE Graphite.