Osx 10.4 op 333 mhz???

Ik heb een imac 333 mhz met 256 mb er op en 6 gb, ik wil wel osx 10.4 er opzetten. Ik denk dat dit wel kan maar loopt het ook fijn, Dat is mijn vraag.

Al vast bedankt

Nee, ik denk niet dat je een snel lopend OS zal krijgen met die configuratie. Het zit 'm voornamelijk in het RAM geheugen. Maar ook de processor is voor een fijn en soepel lopend OSX te traag. Je kan je iMac volproppen met RAM, maar met het geld dat je daarvoor kwijt zal zijn heb je een Mac mini, en die is weer wél uitstekend geschikt om het laatste OS 10.4.3 te draaien.

En een vlotte hardeschijf is ook goudwaard!

hmm ik heb het draaien op een 400 mhz 6gb hd met ehm 324 MB ram ofzo dat werkt echt snel maarja groote programma's kan die niet meer trekken...

Maar dat zou dan komen omdat je maar 6 gb hebt, toch?

Hier draait Tiger op een Powerbook met 333 MHz. Voor internet, mail en tekstverwerking draait het goed. Er zit wel 512 MB geheugen in. Ook geprobeerd met 128 MB, maar dan ratelt de schijf wel regelmatig...

Heeft die mac wel Firewire, anders wordt het wel lastig installeren.

nee dat denk ik niet, maar waarom heb je dat nodig

Met het maximaal aan Ram er in zal het wel min of meer loslopen.. Maar verwacht geen wonderen! :wink:

Ik heb het op één 400 mhz iMac met Bijna 384 mb sdram
dat werk vrij goed. (lees aanvaardbaar)
Programma’s gaan snel open, ook files gaan vlug open.
iPhoto doet het goed (2000 beelden)
En iTunes werkt vlekkeloos. Ook de video 'tjes.

surfen en chatten(msm) loopt feiloos, net als Mail (natuurljk)

En
op een ander identiek toestel met de helft minder Ram,
… dat is regelmatig wachten… strandbalkijken.

volgens mij is de HD al half vol met OSX (ja moderne tijd) als je alles in de installatie er af snoept misschien 1 ,5 GB

De rest is denk ik tereurstellend, 't werkt wel, maar traag,

sorry, werk op een dp 2.5 en gebruik af en toe(liever niet,) een oude, geheel up to date
imac 500 mhz 10.4.5 / 512 mb).

mijn macminietje werkt daarentegen als een zonnetje!
dus tijd voor een upgrade?

Zeker niet meer investeren in oude RAM, tenzij echt goedkoop via marktplaats oid.

@Bruin:

Tiger loopt officieel alleen op Firewire machines en laat zich daarom ook alleen daarop installeren.

[quote:2d1001d11b="boerke"]........en gebruik af en toe(liever niet,) een oude, geheel up to date imac 500 mhz 10.4.5 / 512 mb). [/quote:2d1001d11b]

10.4.5 :? je bedoeld 10.4.3 denk ik.