OSX adsl Planet Internet - Configuratieprobleem

PowerMac Quicksilver 733MHz Alcatel SpeedTouch Home OSX 10.1.5

Ik probeer al een week lang op het internet te komen bij Planet Internet via ADSL (comfort abonnement), maar de configuratie die bij XS4ALL werkte, doet het niet bij Planet Internet:

Configureer: Handmatig
IP-adres: 10.0.0.150
Subnetmasker: 255.0.0.0
Router: 1.2.3.1
Domeinnaamservers: 1.2.3.2

Ik heb me ongans getypt aan allerlei netwerknummercombinaties (255.255.255.0, Router 10.0.0.138, etc., etc.), maar op de console krijg ik alleen het bericht "Connection established". Ondertussen blijven de PPTP-gui pijltjes in de dock voortdurend knipperen en krijg ik geen contact met Planet Internet. Uiteraard ondersteunen zij OSX niet.

Ik krijg het idee dat ik iets heel basaals over het hoofd zie, maar aangezien ik hier al zo lang mee bezig ben, weet ik het niet meer. De firewall heb ik uitgezet, de airport en interne modem heb ik afgevinkt, aangevinkt, geherconfigureerd, weet ik het allemaal.

Kortom: is er iemand die met OSX 10.1 ADSL't bij Planet Internet? Zo ja, zou je me dan alsjeblieft je configuratie willen verklappen?

Met dank!

Marco

Ik heb ADSL-comfort via Planet en dat werkt prima. IP adres: 10.0.0.100 Subnetmasker: 255.255.255.0 De router hoef je niet in te vullen net als de domeinnaamserver.

mac-ofiel

Domeinnaamservers moeten ook correct ingevuld worden, bel Planet voor de DNS servers, die weet ik niet.

Waarom ben je niet bij XS4ALL gebleven?

Adriaan

DNS van Planet (voor ADSL Comfort)

195.121.1.34
195.121.1.66

[quote:post_uid3="Adriaan Mol"]Domeinnaamservers moeten ook correct ingevuld worden, bel Planet voor de DNS servers, die weet ik niet.

Waarom ben je niet bij XS4ALL gebleven?

Adriaan[/quote:post_uid3]
Hoi Adriaan,

Domeinnaamservers hoeven niet ingevuld te worden, dit is optioneel en maakt voor de verbinding niets uit, ik heb ze in ieder geval niet ingevuld en dit werkt prima zo.

mac-ofiel

[quote:post_uid0="mbotta"]Configureer: Handmatig IP-adres: 10.0.0.150 Subnetmasker: 255.0.0.0 Router: 1.2.3.1 Domeinnaamservers: 1.2.3.2[/quote:post_uid0] Dit moet de juiste instelling zijn:

System Prefs>

Ethernet
Manual/Handmatig
IP: 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Router: 10.0.0.138

In pptp-gui>
klik op advanced/gevorderd
openschuivend pop-up menu Server/ANT adress:

vul je in 10.0.0.138 pc1 (1 spatie tussen .138 en pc1)
en vink je silent mode/stille werking aan.

Dan moet ie het doen.
Succes,

Waner

[quote:post_uid0="mbotta"]Configureer: Handmatig IP-adres: 10.0.0.150 Subnetmasker: 255.0.0.0 Router: 1.2.3.1 Domeinnaamservers: 1.2.3.2[/quote:post_uid0] Dit moet de juiste instelling zijn:

System Prefs>

Ethernet
Manual/Handmatig
IP: 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Router: 10.0.0.138

In pptp-gui>
klik op advanced/gevorderd
openschuivend pop-up menu Server/ANT adress:

vul je in 10.0.0.138 pc1 (1 spatie tussen .138 en pc1)
en vink je silent mode/stille werking aan.

Dan moet ie het doen.
Succes,

Waner

Bedankt voor alle raadgevingen.

Het is gebleken, dat de settings zoals ik ze in mijn eerste mail vermeldde, correct zijn. Wat ik echter gedaan had, was mijn internal modem "uitvinken" in mijn Active Connections lijst.

Mijn internal modem staat nu in mijn connections drop down list, en daar heb ik PPP zo geconfigureerd, dat alle disconnect after xxx minutes opties uitgevinkt staan, en de wait for dial tone eveneens.

En nu, nu werkt het allemaal. Vreemd genoeg was mijn internal modem dus belangrijk voor de configuratie van mijn ADSL-via-ethernet aansluiting.

Nou ja, weer wat geleerd…