OSX doet ineens vervelend - venster springen weg !!!

Sinds gisteren ineens volgend probleem: ‘vreselijke vervelend en irritant’

om de haverklap - het lijkt zelfs in een bepaald ritme te zijn, pakweg elke 60 seconden - “verspringt” mijn OSX naar een ‘leeg bureaublad’.
Hij blijft in het programma waar ik bezig ben - taakbalk boven blijft - maar mijn vensters zijn weg. Ik moet bijvoorbeeld in het dock klikken om het venster terug te krijgen, of via command+tab, wat ik altijd doe.

Kent iemand dit probleem? Ik werk al tijden met mac en ken inmiddels vrij veel van OSX, maar ik kan niet bedenken wat het is.

Maar het maakt mij laptop onwerkbaar. Dus ik moet een oorzaak en dus oplossing vinden…

Wie kan mij helpen?

Merci !

Druk je niet perongeluk op cmd + h ?
En heb je alle settings in mission control al doorgelopen? Bijvoorbeeld de actieve schermhoeken etc.

of ligt er misschien een boek op het toetsenbord, trackpad…

Heb je ergens een bluetooth keyboard of muis liggen die perongeluk nog aan staat?

Welke OS X versie gebruik je?

De Genieo malware zal wel weer bezig zijn. Draai maar een AdwareMedic: www.adwaremedic.com/

En, al wat gevonden?

Goedeavond iedereen,

alvast bedankt voor de reacties, 24u offline geweest… vandaar nu pas tijd om de antwoorden te bekijken:
(ik ben nu trouwens al paar minuten bezig op laptop en nog niet gebeurd…)

• het lijkt inderdaad op command+h, maar dat is het niet, want dan zie je scherm zo effectief beetje naar beneden verdwijnen in het dock;
    hier was het nu eerder ‘verschuiven’…

• actieve hoeken ook niet echt, ik gebruik er drie, maar die werken goed en geven niet dat effect…
    het meest leek het effect van in de tijd van “spaces”, waar je via appeltje+pijltjes kon van de ene “space” naar de andere gaan,

• verder geen boeken of dergelijke en geen bleutooth devices…

• malware heb ik nog nooit gehad, en nu dus ook niet… genieo, nog nooit van gehoord, ik hou niet echt van anti adware programma’s…
    dus dit probeer ik pas als laatste redmiddel…

maar nu weer paar minuten verder en nog geen reactie… hmm, raar.

wat ik nu denk, ik heb gisteren voor ik macbook gebruikte hem “gekuisd”, scherm + toetsenbord met vochtig doek wat gereinigd.
Doe ik wel vaker… mss ergens toch wat vocht tussen geraakt of vuiltje ergens op foute plaats onder de toesten…

maar het lijkt dus weg…

voorlopig afwachten dus.

Altijd weer gedonder met die schoonmaak tooltjes :grin:

Nou ja! schoonmaak tooltje, ik weet het niet.
Ik heb sinds 2 dagen OS X 10.10.3, en ik weet niet of @Melle deze ook heeft, maar dit was mij ook al opgevallen!
Niet vaak, 2 keer in die 2 dagen, maar wie weet!!
En nee, geen tooltjes :slight_smile:

@daalhofmac: nog eens goed lezen (y)

Heb ik gedaan, wat mist ik!!

Ik ga het toch echt niet uitleggen hoor. :slight_smile:

Kuizen, boenen, potsuh of mit dir sjoatelsplak in de wierh zeen.

Als je een beetje tussen de regels leest en bij @koen’s reactie niet gelijk aan apps denkt komt het goed.

Geen sprake van! hier in ieder geval niet.

Ik zit nognop Mavericks. Laptop is een werktool, dus zolang er geen echte noodzaak is, wacht ik zo lang als kan om over te schakelen op het nieuwst os.

Af en schoonmaken kan ik toch niet laten hoor! Leve instanet voor het scherm en toestenbord! Buitenkanten met beetje dreft

hmm, helft van mijn reactie is niet gepost via de app… jammer… ik had nog zulk een boeiende kuisverhalen uit de doeken gedaan…
:slight_smile:

Goedemiddag.

Het is terug jammer genoeg. Ik wordt gek !

Ik moet iets doen. Eerst even kijken of het bij een nieuwe useraccount ook is…

bij andere useraccount gebeurd het niet… dus niets hardware matig dus.
Maar ik kan dus niet denken wat…

moet ik nu echt voor de eerste keer in mijn mac leven aan de gang met van die softwaretootljes…

ik word depressief.

:wink:

@ Goeiedag > jij stelt deze voor : http://www.adwaremedic.com/

Is dat een degelijke software? Hebben andere hier ervaring mee?

UDPATE //

• het komt steeds vaker en steeds sneller terug. Ik ben nu effectief gek geworden. Ik ga - als er tot vrijdag geen oplossing is - komende Paasweekend de overstap maken naar Yosemite, via een clean install.

• ik heb wel al iets extra ondervonden. Het probleem ligt bij de finder. Die zichzelf ‘herstart’ om de 60 seconden ongeveer.
    Ik zie effectief in mijn programma tab overzicht, finder verdwijnen en terug opstarten.

Mss herkent iemand dit ?

• Eens je weet wat het probleem is, is de oplossing meestal heel eenvoudig.

zie volgend topic…
https://discussions.apple.com/thread/5525710?tstart=0

de juiste vraag stellen, is meestal reeds de oplossing.

Google drive eens afgesloten, eens zien wat het geeft !