osx en windows/ander os

hoi,

ik vroeg me af of het mogelijk is om die vervelende bestanden die met ._ beginnen te automatisch te laten verwijderen of helemaal niet weg te laten schrijven.

aangezien ik de enigste ben op mijn werk die osx gebruikt staat de server vol met ._ van 1kb groot. en naar mijn weten zijn die dingen nergens goed voor. vrij vervelend voor mijn windows collega’s.

ik dacht het ooit wel eens gelezen te hebben, maar de zoek functie werkt niet echt als ik ._ invul…

vast bedankt :slight_smile:

Alles heeft een reden, zo ook die (voor OSX) verborgen bestandjes. D'r is wel een programma voor, de naam ben ik even kwijt, die die bestandjes verwijderd. Heet FinderCleaner geloof ik, Versiontracker.com zal het ook wel weten :)

[quote:c2ced04e3a="Jordy"]aangezien ik de enigste ben op mijn werk die osx gebruikt staat de server vol met ._ van 1kb groot. en naar mijn weten zijn die dingen nergens goed voor. vrij vervelend voor mijn windows collega's.[/quote:c2ced04e3a] Kijk maar eens naar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28432]BlueHarvest[/url].

[quote:7b13819c3a="Jordy"]naar mijn weten zijn die dingen nergens goed voor.[/quote:7b13819c3a] De Finder slaat er instellingen voor die map in op — staat het .DS_Store-bestand er niet, dan zie je de map volgens je standaardinstellingen, maar zodra je hem bijvoorbeeld op een andere weergave zet (als kolommen i.p.v. lijst, om maar wat te noemen) wordt volgens mij dat bestandje aangemaakt. Onder OS X zelf staan ze ook overal, maar je ziet ze niet omdat de Finder de Unix-standaard volgt dat een bestandsnaam die met een punt begint, onzichtbaar is.

[quote:7b13819c3a=“Jordy”]vrij vervelend voor mijn windows collega’s.[/quote:7b13819c3a]
Niet meer of minder dan die Thumbs.db-bestanden die Windows neerplant in alle mappen waar plaatjes in staan, als je het mij vraagt :slight_smile:

[quote:7933dc360f="Esquare"][quote:7933dc360f="Jordy"]aangezien ik de enigste ben op mijn werk die osx gebruikt staat de server vol met ._ van 1kb groot. en naar mijn weten zijn die dingen nergens goed voor. vrij vervelend voor mijn windows collega's.[/quote:7933dc360f] Kijk maar eens naar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28432]BlueHarvest[/url].[/quote:7933dc360f]

dank je! dit werkt perfect, zojuist 160 files verwijderd haha