OSX .. IK mis de puntjes op de i

Wanneer ik op de zaak met een OS9 machine in de mappe op de NT server snuffel dan gaat dat veel sneller dan wanneer ik dat met mijn OSX machine doe. Dat vind ik nou jammer!!

Dat is nou een van de redenen waarom ik op mn werk niet meer hardop over praat over om te gaan switchen van OS9 naar OSX! OSX werkt trager. Scrollen duurt langer bij netwerk en in document en in applicaties. Dus je bent niet de enige. Best jammer. Moeten we G5's kopen om ons geduld tevreden te stellen...

En mijn collega (zoon van de Baas) die alles naar XP wil hebben zegt dan "zie je nou wel"

En bij zijn printer instellingen kan hij veel meer invullen dan ik.

MoneyTalk.! Apple werkt veel effectiever! Dus sneller.

Niet als je elke 15 minuten moet rebooten omdat je Finder de connecties met diverse win200X servers niet meer begrijpt.

Ja.. dat zal wel maar dat wil de gruiker voelen. ik wil niet wachten op het opbouwen van mijn beeld tijdens doorzoeken van de mappen op de NT server. Daar had ik in OS9 geen last van.

[quote:5d167e579a="sigterm"]Niet als je elke 15 minuten moet rebooten omdat je Finder de connecties met diverse win200X servers niet meer begrijpt.[/quote:5d167e579a] Nog geen last van gehad. :? Misschien virusje daar/ :mrgreen: :D

[quote:178e7c08dc="Urbin"]MoneyTalk.! (moderne versie van Apple talk) Apple werkt veel effectiever! Dus sneller.[/quote:178e7c08dc]

[quote:d56c1299fd="sigterm"]Niet als je elke 15 minuten moet rebooten omdat je Finder de connecties met diverse win200X servers niet meer begrijpt.[/quote:d56c1299fd]

Je hoeft toch niet te rebooten? Je kunt ook enkel de finder force-quiten… Nog steeds zwaar irritant, maar goed…

Ctrl F ? Laat je baas fijn zijn gang gaan. Een spekkoper is het. 8) :mrgreen:

Ik heb deze link door gemaild naar Apple dus gooi het er maar uit hier!!!

Kijk maar even in mijn foto album Urbin ... ik heb niets te klagen!

Prima toch.... Niet tegen ingaan laat die son off a gun baas zijn gang gaan. Volgende keer sta jij: Zei ik toch.

Juist!

Vind jij OSX 10.3.4 dan 100% vervangend voor OS9 en XP? Ik durf ze nog niet af te troeven.

Ik ben er van overtuigd. Bommentjes komen niet meer voor. Kernel misschien eens een enkele keer. Het is naar mijn idee ook nog steeds te traag. Ik werk op de zaak met 10.2 wat ik ook erg vervelend vind. Moneytalk voor een licence voor vijf heb ik zelfs uit eigen zak willen kopen om beter te kunnen werken. Nu straks met Tiger zullen we wel weer verder achterop raken. Tis klote... , sorry maar het is niet mijn zaak om voor ± 270 euro een nieuw CDtje te kopen en sneller en effectiever te kunnen werken. Als hun het denken beter te weten. Prima ik werk er minstens 8 uur per dag achter onderhoud mijn eigen systeem en weet dat 10.3 als een heel stuk safer en sneller werkt. It's up to them en dan bedoel ik eigenlijk Damn. :x :evil:

Ik blijf ook echt wel met dit Apple bootje mee varen. :) 8) :apple:

Ik zou zelf niet meer terugwillen naar 10.2, laat staan 10.1! Dat was ook niks! Maar OS9 laat nog wel wat veel bommetjes los. Maar ja, vergeet niet, al die programma's die werken op OS9, die vervang je niet zomaar even of er moet ineens duizenden euro's uit de lucht vallen. Ze hebben geen haast. Zolang de meeste drukkers nog met OS 9 werken is er geen man overboord. ze laten zich niet opjagen. Ach ik dwaal af. Andere afdeling krijgt wel zo nu en dan nieuwe pc, nu dus flatscreen en desktop met XP. Vind ik wel logisch, aangezien deze veel goedkoper zijn en prima zijn voor alleen Office-prgramma's. Maar ik zou niet hele dag mee willen werken. Maar bij OSX heeft men meer mogelijkheden dan bij OS9. Dat is wel weer voordeel van OSX. Maar oke, die traagheid zie ik nog als grote nadeel bij oudere G4's.

Ik weet niet wanneer je uiteindelijk meer tijd kwijt bent, bij het herstarten op OS9 na bommetjes of traagheid bij OSX. Nou ja traagheid, het is niet stroperig traag, maar dat draaiende strandbal laat zich vaak zien, terwijl dat eigenlijk niet nodig is.

Het befaamde Pizzawiel! Had ik kwa kleur en uitstraling vanaf het begin al een hekel aan. Spinning wheel of Dead ook wel genoemd. Ik gooi al mijn hoop op Tiger, meer geheugen en de juiste software. dan kan je met een G4 best nog wel flink tekeer gaan. 60 bit of niet. ;)

M'n vriend heeft ontzettend veel last van die strandbal op z'n 12" PowerBook 1,33, maar ik op m'n 15" 1,25 (versie eerder) heb ik dat nooit. Qua snelheid heb ik niets te klagen, maar volgens mij is het een kwestie van je boeltje beter organiseren... Soms loop ik ook een beetje te kutten met die permissions, die de boel een beetje in de war kunnen brengen, maar de tijd van os9 is voorbij. Alles MOET en stuk veiliger en gecontroleerder omdat het internet ook een stuk meer onveiligheid met zich meebreengt. Uiteindelijk was os9 ook veeel minder internet-minded als osX...