OSX in je eigen netwerk :-(

Ik heb een netwerkje met een aantal mac's. Nu heb ik OSX geinstalleerd op een aantal, maar dat geeft nogal wat problemen. Het volgende; Zodra ik een groep (uit het standaard lijstje) schrijven en lezen toe ken gaat het helemaal mis. OSX start niet meer op daarna. Wie weet hoe dat met die groepen allemaal in ze werking gaat? Ik kom er via de Help van Apple zelf niet achter...ik wil dus gewoon op de desktopjes bij elke mac terecht komen...en net via de 'publiekmap' etc...is er ergens een goede beschrijving hiervan te vinden? (ik draai zowel OSX als 9.2.2 ivm een aantal 9 progs die ik nodig heb...) thanX!

Que? Wat is nu precies het probleem? Je computer herstart niet meer nadat je bepaalde mappen andere eigenaren of eigenschapen hebt gegeven? En dat interfereert met je netwerkmachines?

Wellicht een heel andere kant op, maar ik meen te begrijpen dat je alleen de pubieke map te zien krijgt via de andere machines? - staat samengebruik juist ingesteld - komen de gebruikersnamen voor op de OS/X machine (of staat everyone aan) - Staan (zoals je al gemeld hebt) de rechten juist ingesteld

Anderzijds lijkt dit op een probleem dat ik met windows machines heb. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van Samba. De Samba meegeleverd via OS/X kent alleen de mappen van de ingelogde gebruiker toe. Andere mappen zijn niet direct benaderbaar. Gebruik hiervoor webmin en de samba configuratie tool om deze te ontsluiten. Vergeet niet de gebruiker op te voeren en recht te geven via de systeemvoorkeur gebruikers.