OSX installatie op imac SE 400

Ik heb een imac graphite 400 SE met 384 mb geheugen en 13 gb harddisk en draai daarop nog macos 9.1

Dat werkt allemaal, en ik stel de overstap steeds uit omdat ik geen zin heb in het overzetten van allerlei bestanden.
Wie heeft ervaring met macosX op deze machine en geeft mij wat goede tips, mag ook een link zijn naar een handleiding elders. Ik heb al wat in de oude topics geneusd maar niet gevonden…
Ik wil os 9 graag ernaast blijven draaien ivm bepaalde software.
BTW mijn harddisk is niet gepartitieerd…en ik weet ook niet hoe ik dat moet doen, dus tips op dat gebied zijn ook welkom…

BVD

Als eerste aanzetje, heb zelfde computer met minder ram, 256, werkt prima onder inmiddels OS X.2.6.

Hier staat vrij veel info:

http://www.apple.com/nl/macosx/upgrade/

Momenteel is OX X.2 de verkoopversie, die je vervolgens met de Combo-updater kan updaten naar OS X.2.6.

Wel:

1. Zorgen voor de recente firmware
  2. Nagaan of er voor je randapperatuur geschikte drivers zijn (mijn CD-brander met SCSI naar USB adapter deed het wel bijv. wel in OS 9.1, niet in de OS 9 Classic mode van OS X en was dus verder onbruikbaar).

Ik heb alles op 1 partitie, nooit enig probleem

Inderdaad: let op de firmware-upgrade, waardeer op naar OS 9.2.2, en installeer Jaguar gewoon ernaast. Heb ik op mijn eigen 500 MHz DV SE, en op de 400 MHz DV van mijn zus gedaan. Als een zonnetje, dus doen!

Als je deze site een beetje hebt gevolgd, moet je gemerkt hebben hoe wild enthousiast men is over 10.2.