OSX is klaar! ... Hoe pak ik de Upgrade van mijn fonts aan?

OSX is klaar maar nu mijn fonts nog.

Ik ben bijna zover dat ik het iedereen wel kan aanraden.
Tot dat ik vanmorgen de Futura Black wilde gebruiken.
Deze is in OS9 wel beschikbaar maar in OSX niet.

Hoe pak ik de Upgrade van mijn fonts aan?

Hoebedoelu?

Je fonts upgraden? Waarom is je Futura Black niet beschikbaar?
Waar heb je die fonts staan dan en wat gebruik je om je fonts te activeren.

Met Lettertypencatalogus onder Panther kan ik alles activeren de-activeren wat ik maar wil. Ben nog geen lettertypes tegengekomen die niet werken.

Ik gebruik de Suitcase in panther, ga naar mijn fontfolio 4 map en kies voor frutiger. Voeg toe. Daarna activeren en klaar. Wanneer ik dit in OS9 doe krijg ik veel meer fonts zoals bold, italic, semi etc. ra ra politie pet!

Ik wil graag mijn baas overtuigen dat hij nu echt kan gaan overstappen.
Maar dan moet ik hem wel kunnen uitleggen hoe dat nu eigenlijk zit met die fonts.

Sinds twee weken zijn we om naar Panther (vanaf OS9). De fonts is ook bij ons een groot probleem. We proberen Fontbook te gebruiken, maar die copieert al de fonts naar de Classic->Systeemmap->Fonts. Waardoor die steeds meer problemen gaat veroorzaken. Zoals vastlopen in Quark 4.1, maar ook mail breekt zijn nek hierover??? Iemand een idee???

Als je werkt met fonts in 9 en X is het belangrijk om alle plekken te bekijken (en te managen) waar fonts opgeslagen zijn. In de systeemmap van 9 zitten fonts, in de bibliotheek van X en je hebt ook nog een eigen fontsbibliotheek in je "gebruikersmap". Volegns mij zijn ze dat wel...

Als er gelijke fonts in deze bibliotheken zitten, dan kunnen deze elkaar “in de weg” zitten. Het is verstandig om op alle plekken je fonts te minimaliseren en de fonts te laden vanuit een soort centrale bibliotheek waar de fonts niet automatisch laden. Als je in de systeemmap van 9 bv alleen Chicago, New York, Geneva en Monaco hebt, dan draait 9 goed. Als je vervolgens in de algemene bibliotheek van X de fonts gewoon laat staan en in je “eigen” bibliotheek de boel helemaal leeg maakt, blijft ook X goed werken. De algemene bibliotheek van X herbergt de fonts die voor X nodig zijn. Er staan er ook in die weg kunnen, maar ik weet niet precies welke dat zijn…

Het managen van de fonts bv met Suitcase kun je dan doen van een map waarin al je (andere) lettertypen zitten. Je laad de fonts dan van hieruit en ze laden dan niet in de systemen 9 of X.

Ik werk met Suitcase 10. Dat geeft problemen met het uitzetten van m’n computer als ik werk in X.3. Ik kan dan echter wel in Quark 5 “gewoon” werken. Als ik werk met het nieuwe programma Lettertypencatalogus in X.3 werkt alles heel prima, zolang ik maar niet werk in Quark of met Suitcase…

Ik heb begrepen dat de nieuwe Suitcase beter werkt. Quark 6 gebruik ik nog niet omdat ik dan niet op kan slaan in 4 of lager.