OSX Jaguar voor 53 euro + verzendkosten..

Dag dag allemaal,

Ik wilde ff een gedachte ventileren:

nl de volgende; bij chipmunk kun je voor 53,- euro een OSX 10.1 bestellen.

A-8262 Mac OS X 10.0 upgrade (vanaf OS 9.1)
Upgrade van OS 9.1 naar OS X 10.0   50,-

A-7761 M8621Z: Mac OS X 10.1 Updater
Handig voor bij bovenstaande upgrade…
Upgrade van OS X 10.0 naar OS X 10.1   3,-

En dan staat er op de site van apple een stukje over tegen betaling van verzendkosten overstappen op OSX 10.2

Apple wil je graag de mogelijkheid bieden om over te stappen op versie 10.2 van Mac OS X. Klanten die op of na 17 juli 2002 een in aanmerking komende detailhandelsversie van Mac OS X 10.1 hebben aangeschaft, kunnen tegen betaling van de verzendkosten overstappen op Mac OS X 10.2.

oja… is die 53 euro natuurlijk wel ex de btw en zag ik net dat de verzendkosten bijna 30 euro zijn… pfff

Maar altijd beter dan de 165,41 euro die Apple ervoor vraagt…

of zie ik het verkeerd?

waarom al die moeite terwijl je hem bij  Stg. Klokhuis voor 82.50 kunt kopen op de klokhuis dag. Er is wel een maar, nl, je moet geduld hebben tot september, en je moet donateur zijn, maar misschien zijn hier mensen, die GEEN gebruik maken van deze bon, en kunnen andere leden er gebruik van maken,

Zie ook de site van Stg, Klokhuis Lees verder

Tja is dan inderdaad de goedkoopste oplossing tot nu toe die ik gezien heb... Als je inderdaad donateur bent...

Balen dat ik mijn 10.1 in juni heb gekocht… Ggggrrrr anders had ik die 30 euro wel uitgegeven…

Nu wacht ik wel ff met het uitgeven van nog meer centjes… en tot de eerste update denk ik maar…

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Zie ook de site van Stg, Klokhuis [url=http://www.klokuis.nl]Lees verder[/url][/quote:post_uid0] Ik denk trouwens dat je een "h" vergeten bent in de link naar klokhuis...

De goeie link is volgens mij klokhuis

maar dat wist iedereen denk ik al…

Grtz MailKing

[quote:post_uid0="mailking"][quote:post_uid0="mijn appeltje"]Zie ook de site van Stg, Klokhuis [url=http://www.klokuis.nl]Lees verder[/url][/quote:post_uid0] Ik denk trouwens dat je een "h" vergeten bent in de link naar klokhuis...

De goeie link is volgens mij klokhuis

maar dat wist iedereen denk ik al…

Grtz MailKing[/quote:post_uid0]
jij wist het blijkbaar wel, anders had je het niet gevonden.
maar bedankt voor het wijzen erop, zal het ff aanpassen.

maar blijkbaar ben je geen donateur, wie weet, kun je van andere een bon krijgen.

Zijn er mensen donateur van stichting Klokhuis, die de bon niet gaan gebruiken?

moet je eigenlijk voor elke mac een apart OS kopen? Elke keer als ik een nieuwe Mac koop dan upgrade ik alle mac's met de bijgeleverde systeemprogramatuur, doet niemand anders dat?

Mmmm...

Da's een goeie, ik doe precies hetzelfde, maar je zou zeggen dat het per computer moet, want als je een nieuwe computer koopt, zit daar ook een OS bij.

Je zou anders kunnen zeggen als je 3 nieuwe computers koopt, haal de prijs van 2 x een OS pakketje eraf, omdat ik er 3 krijg…

Dus ik denk voor elke computer 1

[quote:post_uid14="Zout"]moet je eigenlijk voor elke mac een apart OS kopen? Elke keer als ik een nieuwe Mac koop dan upgrade ik alle mac's met de bijgeleverde systeemprogramatuur, doet niemand anders dat?[/quote:post_uid14] Hoi Zout

Dat vroeg ik me dus ook af, maar volgens de medewerkers bij Apple, moet je dus voor iedere Mac een aparte CD met OS X hebben officieel.
(of iedereen dat daadwerkelijk doet, en heeft, vraag ik me ook wel af)
Heb momenteel (nog) 1 mac, daar komt er 1 bij met 10.2, dit zou dus betekenen dat ik voor mijn  iBookje er een bij moet kopen!

Wie schaft er hier voor iedere mac een oficieel pakket aan ?

mijn appeltje

Zie mijn artikel over de echte prijs van Jaguar. Als ik dus een licentie aanschaf voor 10-99 gebruikers (à € 193,97 incl BTW en verzendkosten) krijg ik 1 cdset jaguar die op ALLE macs in mijn bezit kan worden gezet...ook mijn macs thuis...ook de macs die bij mij thuis staan en niet van mij zijn...ook mijn iBook wat ik meeneem en kijk...daar zat toevallig nog de Jaguar installer cd in... :p ..kortom misschien is het zelf wel lonend om iemand te vinden die zichzelf een licentie aanschaft, daar hele goede vrienden mee te worden en dan kan je die cd's misschien wel voor een klein symbolisch bedrag zoals € X,- ff lenen..ik noem maar een optie... :p

OK, ik ben tegen illegaliteit, maar voor iedere computer apart een OS aanschaffen gaat wel ver (zolang het om persoonlijk gebruik gaat). Ik denk dat weinig mensen dat doen. Probleem is wel dat meegeleverde OS-en vaak alleen geschikt zijn voor dat type computer, dus als je een iMac koopt, kun je die cd's niet zonder meer voor een iBook gebruiken. Maar als je een algemene versie koopt, kun je die wel op alle computers gebruiken.

[quote:post_uid0="MichaelWeij"]Zie mijn artikel over de echte prijs van Jaguar. Als ik dus een licentie aanschaf voor 10-99 gebruikers (à € 193,97 incl BTW en verzendkosten) krijg ik 1 cdset jaguar die op ALLE macs in mijn bezit kan worden gezet...ook mijn macs thuis...ook de macs die bij mij thuis staan en niet van mij zijn...ook mijn iBook wat ik meeneem en kijk...daar zat toevallig nog de Jaguar installer cd in... :p ..kortom misschien is het zelf wel lonend om iemand te vinden die zichzelf een licentie aanschaft, daar hele goede vrienden mee te worden en dan kan je die cd's misschien wel voor een klein symbolisch bedrag zoals € X,- ff lenen..ik noem maar een optie... :p[/quote:post_uid0] hahahah..

Ik denk niet dat het zo werkt. Ja, het zal wel werken, maar denk niet dat het juridisch zo kan. Je koopt zo'n MEGA licentie op naam, van jezelf, of uit naam van een bedrijf, is dan ook logisch dat je de mac's die op de zelfde naam staan daarmee kunt voeden, en geen andere… of ga ik hier de fout in?

Maar is wel een leuke gedachte…

[quote:post_uid0="Gijs"]OK, ik ben tegen illegaliteit, maar voor iedere computer apart een OS aanschaffen gaat wel ver (zolang het om persoonlijk gebruik gaat).[/quote:post_uid0] Dus je bent half tegen illegaliteit.. :)

[quote:post_uid14="Gijs"]OK, ik ben tegen illegaliteit, maar voor iedere computer apart een OS aanschaffen gaat wel ver (zolang het om persoonlijk gebruik gaat). Ik denk dat weinig mensen dat doen. Probleem is wel dat meegeleverde OS-en vaak alleen geschikt zijn voor dat type computer, dus als je een iMac koopt, kun je die cd's niet zonder meer voor een iBook gebruiken. Maar als je een algemene versie koopt, kun je die wel op alle computers gebruiken.[/quote:post_uid14] Hoi Gijs

Dank je wel dat wist ik niet dat er verschillende versies zijn.
Zoasl gezegd, ik heb nu een ibookje waar 10.1.5 opzit, en op mijn nieuwe iMac komt uiteraard 10.2, maar als ik dit zo lees, moet ik dus alsnog voor mijn ibookje een nieuwe 10.2 aanschaffen.

Nou bedankt, dan doen we dat maar,

mijn appeltje

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Dank je wel dat wist ik niet dat er verschillende versies zijn. Zoasl gezegd, ik heb nu een ibookje waar 10.1.5 opzit, en op mijn nieuwe iMac komt uiteraard 10.2, maar als ik dit zo lees, moet ik dus alsnog voor mijn ibookje een nieuwe 10.2 aanschaffen.[/quote:post_uid0] Misschien kun je vragen of ze er een universele [lees international] versie bij doen ipv de specifieke versie..

Moet volgens mij werken… Mijn G3 en mijn PB draaien ook dezelfde OSX

mk

Volgens de laatste berichten is Jaguar universeel, je kan hem als US/UK/NL/JAP whatever instaleren. En uitwisselen van OS systemen heeft ook te maken met je Firmware update mogelijkheid, je processor en weet ik veel wat nog meer. Ik weet wel dat de cd's die bij mun iBook zaten ook op een G4 werken (en andersom). En illegaliteit? Ik koop toch een licentie tot 99 gebruikers? Zal ik ze gebruiken ook!!hahahaha...

[quote:post_uid0="MichaelWeij"]En illegaliteit? Ik koop toch een licentie tot 99 gebruikers? Zal ik ze gebruiken ook!!hahahaha...[/quote:post_uid0] Ennnnnnn Pierrrrreeeeeee....

Wat is het symbolische bedrag…???

mk  :p  :p  :p  :)  :)  ;)

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Zoasl gezegd, ik heb nu een ibookje waar 10.1.5 opzit, en op mijn nieuwe iMac komt uiteraard 10.2, maar als ik dit zo lees, moet ik dus alsnog voor mijn ibookje een nieuwe 10.2 aanschaffen.

mijn appeltje[/quote:post_uid0]
Ik zou het toch eerst maar proberen, je weet maar nooit.

[quote:post_uid14="Gijs"][quote:post_uid14="mijn appeltje"]Zoasl gezegd, ik heb nu een ibookje waar 10.1.5 opzit, en op mijn nieuwe iMac komt uiteraard 10.2, maar als ik dit zo lees, moet ik dus alsnog voor mijn ibookje een nieuwe 10.2 aanschaffen.

mijn appeltje[/quote:post_uid14]
Ik zou het toch eerst maar proberen, je weet maar nooit.[/quote:post_uid14]
Hoi Gijs

Daar zit wel wat in wat je zegt, en als het dan niet kan, dan kan ik altijd nog een andere versie voor  mijn iBookje ophalen, tenslotte, wil ik graag op beiden machines dezelfde systemen hebben draaien.

dank je wel , groetjes Mijn Appeltje