OSX kan Bluetooth niet vinden.

Ik heb sinds gister een Belkin USB bluetooth adapter maar OSX kan'm niet vinden. Het Bluetooth icoontje verschijnt niet in de system preferences, en ook het utility programma draait ie niet. Ik werk op een G4 met 10.3.4. Ik kan het OS helaas niet updaten omdat anders Protools niet meer draait. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Allereerst welkom op het forum!

En nu terzake: ik meen me ter herinneren dat in 10.3 in het begin wel problemen waren met de Bluetooth compatabiliteit. In welke versie dat opgelost is weet ik niet meer precies, maar ik vrees dat updaten toch het beste advies is wat ik je kan geven. Kijk anders even bij Apple> Support> (Discussions), misschien dat daar het probleem ook besproken wordt.

Er is een losse Bluetooth Update van Apple voor OS X. Geen idee voor welke OS X versie die is, maar daar kom je wel achter als je op de site van Apple gaat zoeken. Daarmee bedoel ik niet de Bluetooth Firmware Update, want die mag je met die Belkin adapter absoluut niet draaien!!!!

Alternatief: breng de Belkin adapter terug en ruil 'm om voor een D-Link DBT-120.
Die wordt volledig door Apple ondersteund en is 100% compatible.
Iets wat niet geldt voor die Belkin en andere BT adapters.

Ik heb mn OS naar 10.3.5 geupdate en dan werkt bluetooth wel, en Protools gelukkig ook nog. Iig bedankt voor de hulp.