OSX kan CF kaartje niet lezen

Ik heb een nieuw CF-kaartje(1Gb) voor mijn fototoestel gekocht. Mijn fototoestel werkt prima ,fotos staan er allemaal op.

Echter, als ik mijn toestel middels USB verbindt, dan ziet Osx de “schijf” wel, maar kan ze vervolgens niet inlezen??

Wie weet raad ?

(Overigens lukt het op mijn notebook met WinXp wel??)

Importeren via Fotoloader? Welke type camera heb je?

Canon D300, ik had eerst een CF-kaartje van 256Kb, dit werkte gewoon in iPhoto?! Nu heb ik een 1Gb kaartje gekocht.

USB Mass storage op je camera al gevonden?!

:sealed:

Maf probleem. Ik gebruik ook een 1GB CF voor mijn Canon Powershot G3. Gisteren heb ik de 1GB in een Nikon Coolpx gestoken, foto's geschoten en probleemloos geimporteerd.

Je kan de foto’s dus wel uitlezen en tijdelijk opslaan op een andere (pc) drive dus je bent je beelden niet kwijt. Doe dat en daarna de kaart formateren via de camera, beelden schieten en als eerste via de Mac proberen uit lezen. Kijk wat er gebeurt.

Je kan de beelden ook niet importeren via de app. “Image Browser” van Canon?

Heb ik niet geprobeerd omdat het normaal wel werkte.

Ik zal eerst proberen om de kaart te formatteren via de camera.

Het kan ook aan de combinatie kaart <-> cardreader liggen.

Ik heb een 512 mb kaart die het wel doet in mijn cardreader,
maar mijn 1 gb kaart ziet ie weer niet… een andere cardreader
zag ze wel allebei…

En?

Hmm..

Ik heb (sinds kort trouwens) een EOS350D.
Daar gaan ook CF kaartjes in…

Het vreemde is, dat ie em niet mount maar wel gewoon de foto’s kan uitlezen via iPhoto, Image Capture of whatever…

Dus bij mij is het andersom… Wel uitlezen, niet als disk zichtbaar…
Tis ook geen Storage Device, volgens System Profiler

[quote:bdd9b32180=“System Profiler”]Canon Digital Camera:

Version: 0.02
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 480 Mb/sec
Manufacturer: Canon Inc.
Product ID: 0x30ef
Vendor ID: 0x04a9[/quote:bdd9b32180]

Wat zegt ie bij jou in de System Profiler?

eddy, als je het kaartje in de camera hebt zitten en de camera aansluit mount ie 'm niet op je buroblad. Duw je het kaartje in een cardreader (usb of firewire) dan verschijnt ie wel op je buroblad en kun je je bestanden sleuren en pleuren. Persoonlijk vind ik de laatste manier het prettigst. Met de minste moeite de handel op de juiste plek en via Photoshop's bestandenbrowser de handel bekijken en verder verwerken.

Bij mijn Powershot G3 is ie als disk ook niet zichtbaar! Wel als ik hem in de Nikon Coolpix steek dus mijn inziens ligt dit aan de camera en misschien een instelling die je kan aanpassen. Mooi ding trouwens die EOS350D. Ik heb gisteren een plaat laten vallen op mijn G3 (lens/objectief aan gort) dus vandaar dat ik die Nikon gebruik en ik kan vaststellen dat het een instelling is die ligt aan de camera en niet aan de kaart.

Het steeds een CF kaartje in en uit je camera halen is een risico door de pennetjes die in de camara zitten. Bij het insteken en spelling in de geleiding kun je een pennetje verbuigen en is je camera kadoek. Dit kun je ook niet meer bij buigen. In mijn netwerk van kennisen is dit al 2x voorgevallen

Ik al Nikon gebruiker weet dat een Canon D3X0 een setting heeft in het menu van de camera waar je kunt specificeren wat je wilt gebruiken als USB. PICT of Mass Storage. Zet die instelling eens op de andere setting (zoals ook al eerder geopperd door Beammeup). Had hetzelfde probleem bij een collega, maar dan op een "gewone" PC :D