osx op een g3 indygo 500mhz met cd-brander

hallo,

weet iemand hoe ik osx op een indygo 500 ktijg?

ik heb het fia firewire geprobeert doormiddel van mijn g5, zodat ik de dvd kom benaderen.
ik heb het met een externe dvd-speler geprobeerd ook via firewire.

niks lukt

het systeem meld steeds na het opstarten van de dvd dat het niet op het systeem kan. toch zie ik veel imac’s g3 met osx op het internet.

weet iemand een oplossing?? of moet ik een oudere versie osx hebben??

alvast bedankt voor de reacties
:smiley:

Ik weet niet welke versie je probeert, ga even uit van 10.4 Tiger. Is het een originele dvd of een die bij je G5 of een andere Mac geleverd werd, een zogenaamde herstel dvd? Als dat zo is dan kan het namelijk meestal niet...

[quote:d39fcc07c1="nvgalen"]Ik weet niet welke versie je probeert, ga even uit van 10.4 Tiger. Is het een originele dvd of een die bij je G5 of een andere Mac geleverd werd, een zogenaamde herstel dvd? Als dat zo is dan kan het namelijk meestal niet...[/quote:d39fcc07c1]

als je de andere mac in firewire mode opstart (T ingedrukt houden)
danmoet je zelfs met een niet nieuwe gekochte macosx kunnen instaleren volgens mij

ik zou proberen cdtjes te pakken te krijgen als het echt niet werkt…

doe je dat firewire-mode wel goed?
het instalatieproces draait op je G5 he :stuck_out_tongue:

Theoretisch gezien kan het. Ik heb zelf ook een tijd lang Panther op mijn iMac SE (400MHz) gedraait.

ik heb een imac bondi blue rev. A (233 Mhz, 256Mb, 2mb video) met panther

misschien heb je een installatie dvd voor de g5, die is niet altijd geschikt voor andere types. bij mij werkt tiger als een speer op de indigo

Ik heb een 500mhz G3 gescoord van Marktplaats. Zat een 10.0.3 versie van OSX bij; uiteraard geinstalleerd.

Ik heb ook een mini, met 10.4 erop.

10,4 is de betere qua functionaliteit, dus dat wil ik op mijn G3 hebben.
De G3 heeft geen dvd speler; slechts een cd-writer.

Hoe krijg ik nu 10.4 op de G3?

Bye,
Hipshot

met een firewire kabeltje verbinden en je mac mini (met DVD erin) opstarten met T ingedrukt houden

Dat mag alleen met een losse Tiger DVD, en niet met een restore CD/DVD die je bij een andere Mac hebt gehad.

Dus...dus...dat kan ook met een MAC?

Wow… het wordt met de dag mooier. Dank voor de tip guys !!!

Hipster

alles geprobeerd, maar met fire wire e.d wil niet.

hd uit de indygo gehaald en extern osx er op gezet , rsultaat crast gelijk.

fire wire installatie start wel op maar zet het systeem niet op de indygo

[quote:b9effd2c06="paullez"]alles geprobeerd, maar met fire wire e.d wil niet.

hd uit de indygo gehaald en extern osx er op gezet , rsultaat crast gelijk.

fire wire installatie start wel op maar zet het systeem niet op de indygo[/quote:b9effd2c06]

Misschien een stom vraagje hoor, maar hoeveel geheugen heeft je Indigo?

En wat werkte er precies niet met de Target disc mode installatie?
Het kan niet aan de DVD liggen, met die van mijn Mini kon ik Tiger in Target mode mijn G3 imac zetten.

Ik heb dus twee Apples: Mini met dvd speler Imac G3 met cdrom. 500mhz, 256mb ram.

[u:d9b060b3b9][b:d9b060b3b9]Poging 1.[/b:d9b060b3b9][/u:d9b060b3b9]
Beide machines staan uit, firewire kabel aangesloten.
Mini in Firewire mode opgestart. Installatie DVD was reeds aanwezig in dvd speler.

Imac opgestart.
De installatie cd wordt zichtbaar op de desktop van de Imac.
Openen, en installatie uitvoeren…lukt niet. Je krijgt de melding: Deze software kan niet op deze machine worden geinstalleerd.

Bummer.

[color=red:d9b060b3b9]moderatie door unSOUND: ik heb de tip weg gehaald, omdat dit een illegale manier van werken is. De restore DVD’s zijn alleen voor de Mac waar ze bij zaten, niet voor een andere.[/color:d9b060b3b9]

Hee, alles uit geprobeert zoals je hebt beschreven.

en en … HET WERKTE !!!

En bedankt Hip.

[quote:ba36a7a4cc][color=red:ba36a7a4cc]moderatie door unSOUND: ik heb de tip weg gehaald, omdat dit een illegale manier van werken is. De restore DVD's zijn alleen voor de Mac waar ze bij zaten, niet voor een andere.[/color:ba36a7a4cc] [/quote:ba36a7a4cc] Ach gut, heb ik nu het equivalent van een "cartoon" geplaatst?

Mag ik je er op wijzen dat de door mij beschreven methode gewoon op het Internet te vinden is?
Besef dat dit forum geen eiland is, en alles wat mag (en niet mag ) zonder problemen van het Internet te halen is.

Je had gewoon kunnen volstaan om je opmerking te plaatsen als toevoeging op mijn posting.

La pasta,
Hip

Hallo deze vraag zal wel tientallen keren gesteld zijn maar ik kom hem nu tegen.

Ik heb een g3 overgenomen met os 9.1 erop, ik heb een dvd met tiger en wil deze installeren maar wat ik ook doe hij installeerd hem niet.

als ik op de ikoon installeer klik komt er een menu dat zegt restart en doe ik dat dan start 9.1 weer op.
start ik de computer met “c” ingedrukt dan krijg ik wartaal op het scherm.

Wat doe ik fout of wie kan mij tippen over wat ik wel moet doen.

vriendelijke groeten Sakha

Hallo deze vraag zal wel tientallen keren gesteld zijn maar ik kom hem nu tegen.

Ik heb een g3 overgenomen met os 9.1 erop, ik heb een dvd met tiger en wil deze installeren maar wat ik ook doe hij installeerd hem niet.

als ik op de ikoon installeer klik komt er een menu dat zegt restart en doe ik dat dan start 9.1 weer op.
start ik de computer met “c” ingedrukt dan krijg ik wartaal op het scherm.

Wat doe ik fout of wie kan mij tippen over wat ik wel moet doen.

vriendelijke groeten Sakha

[quote:c477a52ac2="Hipshot"]Ik heb dus twee Apples: Mini met dvd speler Imac G3 met cdrom. 500mhz, 256mb ram.

[u:c477a52ac2][b:c477a52ac2]Poging 1.[/b:c477a52ac2][/u:c477a52ac2]
Beide machines staan uit, firewire kabel aangesloten.
Mini in Firewire mode opgestart. Installatie DVD was reeds aanwezig in dvd speler.

Imac opgestart.
De installatie cd wordt zichtbaar op de desktop van de Imac.
Openen, en installatie uitvoeren…lukt niet. Je krijgt de melding: Deze software kan niet op deze machine worden geinstalleerd.

Bummer.

[color=red:c477a52ac2]moderatie door unSOUND: ik heb de tip weg gehaald, omdat dit een illegale manier van werken is. De restore DVD’s zijn alleen voor de Mac waar ze bij zaten, niet voor een andere.[/color:c477a52ac2][/quote:c477a52ac2]

flip, je moet je oude mac opstarten in firewire modus en dan het installatieprogramma draaien op je mini…