osx op een imac 233mhz kan dat of nie...

In meerdere forums lees ik dat mensen op een imacje g3 233mhz osx hebben draaien, graag hoor ik of het echt goed draait of niet..... :roll:

Heb dit ook gelezen. Het heeft te maken met wat voor programma's je draait en hoeveel applicaties je tegelijkertijd open hebt staan, wil het nog een beetje soepel gaan, maar hou je het simpel dan schijnt het te kunnen en zelfs met 64mb. Toch vreet OS X ruimte en om comfortabel te draaien is uitbreiding van geheugen en een grotere harde schijf tenminste toch wel aan te raden. Heb met een 400 mhz, G3 iMac met 40 GB harde schijf (verdeeld in 3 partities) en 320 mb geheugen geen problemen, hoewel OS 10.2 in bepaalde opzichten wel trager is dan 9. Maar dat schijnt bij het gros van de Macs zo te zijn.

[quote:53c99edfd3="hage"]In meerdere forums lees ik dat mensen op een imacje g3 233mhz osx hebben draaien, graag hoor ik of het echt goed draait of niet..... :roll:[/quote:53c99edfd3]

Ik raad het je af om dit te doen, als het lukt dan gaat alles zo traag dat je graag weer terug wilt naar OS 9. Nee, Mac OS X vereist grafisch gezien nogal wat, en daar voor heb je toch een fatsoenlijke videokaart en CPU nodig.

Adriaan

Hee Elroy, Ga [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1422&highlight=]hier[/url] even informeren.

Succes…

Op een iMac 233 kan je zeker OSX draaien.

voor een goede performance raad ik wel 10.1.5 aan.

Op een iBook 300 mhz 288mb draait 10.2 super. staat 9 niet eens meer op wegens ruimte gebrek i.v.b. 3.2 gb harddisk.

heeft er iemand nog een diskje liggen met wat meer gb tjes bijvoorbeeld 10?

Ik kan dat bevestigen. Ik heb 10.2 draaien op zo'n zelfde iBook met zelfs maar 192 MB geheugen en [b:5473c254f5]met[/b:5473c254f5] Classic. Maar dan moet je inderdaad het systeem zo kaal mogelijk houden en niet teveel tegelijk doen. Maar voor simpel tekstverwerken en internetten draait het soepel.

:lol: :lol: Ik had eigenlijk verwacht dat het niet zo goed zou draaien en dat hij zou gaan haperen ofzo, maar als je het voor simpelgebruik gebruikt, dan begrijp ik uit jullie reakties dat het best te doen is.....

:lol: :lol: :lol:

Mijn 350 Mhz met 384 mb draait ook als een trein :lol:

Gelukkig kunnen Mac-ers met een "ouwe" (2 jaar en ouder!) iMac voorlopig dus nog even bij de tijd blijven :D