OSX op een iMac 333! Ervaringen?

Ik wil voor iemand OSX op een imac 333mhz zetten. Natuurlijk genoeg geheugen installeren en de firmware update uitvoeren. Maar hoe is het werken met OSX op zo'n systeem! Is het te doen of is de snelheid als dikke stront tegen de berg op?

Van wat ik weet draait 'Panther' tenzij je er een flink kluit geheugen in hebt gedaan verre van soepel op je 333 MHZ Rev.D? versie.. Waarom niet deze verkopen en een leuke 2dehands? Mac van 800 MHZ ofzo aanschaffen en dan echt kunnen genieten van 'Panther' zijn volle kracht. kleine moeite en je kunt weer een tijdje vooruit!

Het zal Jaguar worden. Ja, volgens mij is het revisie D.

Dag,

Ik zou er sowieso als ik voor X koos geen jaguar opzetten maar altijd panther. Het snelheidsniveau scheelt enorm veel tussen deze twee OS’en.
Verder maakt het geheugen er veel verschil. Ik zou er zoveel mogelijk geheugen (lees meer dan 512) instoppen.
Voor programma’s als mail, safari enz is het dan goed te doen.
Zit je te denken aan photoshop, illustrator enz dan kom je gewoon te kort met deze machine.

groet, macstijn

Panther draait opvallend soepel, mits je er voldoende geheugen in hebt gezet en een grotere HD. Ik was aangenaam verrast toen ik mijn iMacje had geuprade. Het is zeer zeker werkbaar.

Ik heb t draaien op een iBook 266 en iMac 233. (os x.3) Draait perfect!

Voor ik mijn iBook had draaide ik zonder problemen Panther op een 1e revisie iMac 233MHz. Gewoon doen dus.

Gewoon doen joh... Als het niet wil ga je gewoon verder in Systeem 9, of wat er dan ook maar opstond in de voor situatie.

[quote:9155945a0c="Aiko"]Als het niet wil ga je gewoon verder in Systeem 9[/quote:9155945a0c] Ik zou qua snelheid wel ALLEEN Panther installeren, dus zonder de Classic mode.