OSX op firewire HD

Ik heb nu Panther draaien op mijn mini, maar 40 gig is een beetje weinig. Nu heb ik een firewire HD van 250 gig, en ik weet dat een mac kan booten van een firewire HD, maar is het nu mogelijk om alles van de HD van de mini over te zetten naar mijn externe HD en zo te booten? Dus ineens os, intstellingen, programma's en bestanden overzetten, zodat ik direct van die HD kan booten en zonder iets in te stellen gewoon verder gaan met deze installatie.

[url=http://www.bombich.com/software/ccc.html]Carbon Copy Cloner[/url]

k thx

hou er wel rekening mee dat het trager gaat werken dan de interne schijf. ik heb van de week mijn imac g5 opgeschoond en ook een dag via de firewire schijf gewerkt en dit ging niet echt lekker, nu ik weer via de interne had werk reageerd het systeem veel flotter.

[quote:ea62db8a24="hansenonline"]hou er wel rekening mee dat het trager gaat werken dan de interne schijf. ik heb van de week mijn imac g5 opgeschoond[/quote:ea62db8a24]

Een Mac Mini met Panther is hoogstwaarschijnlijk een Mac Mini G4 - ik heb er ook ééntje waar ik ook een FW400 HDD op aangesloten heb en ik heb het niet gemeten maar volgens mij is die veel vlotter dan het schijfje in de Mini G4…

gaat ongeveer gelijk, de mini, een G4 1,25GHz en 512MB ram (was origineel 256) heeft maar een HD die aan 4200rpm draait, en met 40 gig staat ze snel vol en hoe voller hoe trager.

De firewire HD heeft dan 16MB chache en draait aan 7200rpm, maar heeft wel een beetje vertraging omdat het via firewire moet gaan.

Maar kweet nog niet juist wat ik ga doen, want die externe HD mag dan wel een stille zijn, ze maakt nog steeds een hoop kabaal.

Ik heb destijds het os van de macmini gehaald en fiwi extern gezet. Ik heb wel eens problemen met opstarten. (hij start dan niet op :P ) Ik zou het niet weer zo doen, maar laat het nu maar zo tot ik geld heb voor een HD > 500gb . volgens kenners ligt dit aan het merk van de schijf. Ik heb Maxtor.