OSX pre installed

Ik heb hier een mini staan waarin een nieuwe schijf moet (SSD), op de oude schijf stond Leopard.
Nu is de nieuwe schijf helemaal leeg en heeft de mini geen DVD meer.
Nu kan ik een iMac er naast zetten in targed modus, maar ik vroeg me af of dat ik zo'n schijf kan aansluiten via USB (adapter heb ik) en dan pre installed klaar maken.
Originele DVD van Leopard heb ik.

Kan, maar de beste oplossing is gewoon inbouwen en een OSX installatie starten vanaf een USB stick. Netste en efficiëntste oplossing.

Ik heb geen USB stick zo snel liggen van dat formaat, ik kan zo uitwijken naar de iMac in targed modus dus dat is niet het grootste probleem.
Maar ik vroeg me af of dat dat zo kon, en het leek me wel eens interessant om dat op zo'n manier te doen.

als je een iMac hebt staan, met Mountain Lion er op, dan kun je heel eenvoudig een opstartbare usb-stick maken. en die hoeft echt niet groot te zijn.
start het hulpprogramma Recovery Disk Assistant maar eens op.

2GB is volgens mij wat ik heb liggen, ik zal zo thuis eens er naar kijken.
Thuis heb ik ML draaien, begrijp ik het goed dat ik met de originele Leopard DVD een opstart USB stick kan maken op mijn iMac met ML??

Je kan toch gewoon via je iMac het OS installeren wat je wilt op je Mac Mini via target disk mode ?

Ja dat klopt, maar ik ben geïnteresseerd in de pre installed manier en hoe je dan zo'n pre installed kan maken.

[quote=Pivni Pes url=http://www.onemorething.nl/community/topic/osx-pre-installed#post-2496612 time=1354801067]2GB is volgens mij wat ik heb liggen, ik zal zo thuis eens er naar kijken.

Thuis heb ik ML draaien, begrijp ik het goed dat ik met de originele Leopard DVD een opstart USB stick kan maken op mijn iMac met ML??[/quote]

nee :)
je kunt op de iMac met ML, met het programma Recovery Disk Assistant, een opstartbare usb-stick maken.
daar komt dan hetzelfde op te staan, als er nu op de Recovery Partition van ML staat.
Leopard heeft hier niks mee te maken.

Even met superduper gedaan :-)
Dit ging super snel en perfect.

(toch nog steeds nieuwsgierig naar dat pre install verhaal)