OSX programma's sluiten zomaar af..

vreemd genoeg sluiten de programma's die ik aan click meestal al meteen af (zonder dat ik er nog wta mee heb kunnen doen :( ) dan krijg ik een error in de trand van "het programma is per ongeluk af gesloten"... de programma's varieren van spelletjes tot internetbrowsers..etc. ik heb MSIE ook al uit mijn dock gegooid want die wilde gewoon ook niet meer opstarten, sommige programma's heb ik ook gewoon echt nodig.. :( maar kan ik gewoon echt niet meer openen omdat ik dan steeds dezelfde error krijg..

is dit mogelijk een virus? of is hier gewoon een simpele oplossing voor?

please help!!! :cry:

dankje, Ariella

Nee hoor, het is geen virus! :D Heb je je permissies ooit herstelt? Heb je Schijfhulpprogramma wel eens gedraaid? En heb je eventueel een zwaarder reparatieprogramma?

Wat voor Mac gebruik je? En welk systeem draai je?

Kan deze vraag en de oplossing misschien niet naar de Truuks pagina op de frontpage, zie hem nogal regelmatig voorbij vliegen ;)

[quote:ddc66e2a48="remier"]Kan deze vraag en de oplossing misschien niet naar de Truuks pagina op de frontpage, zie hem nogal regelmatig voorbij vliegen ;)[/quote:ddc66e2a48]

Grappig dat je het zegt, ik ben op verzoek van Adriaan bezig met een ‘verhaal’ voor de ‘Tips en Truuks-pagina’, dat over dit soort problemen gaat. Ik heb het nog niet helemaal af, hoop het binnen twee weken te kunnen plaatsen. Dan kan iedereen er zo nodig naar verwijzen. :smiley:

Verder kun je natuurlijk verwijzen naar het artikel Problemen met OS X spoken? op de ‘Tips en truuks’ pagina geschreven door michelvdb.