osx server als webserver

wat zijn de voordelen en nadelen van het gebruik van de osx server?? alvast bedankt voor jullie reacties :)

Ja waarvoor?? Fileserver, QT Streamingserver, FTP server, mailserver?? Webserver. En dan: om te hebben of om op gehost te worden voor je sites?

Je ziet, zo makkelijk kom je niet aan je antwoorden! :stuck_out_tongue:

sorry dat ik een beetje onduidelijk ben geweest.. om te hebben en als webserver

ik vraag me af of OSX server veel voordelen heeft als je hem als gewone webserver gebruikt. ik heb zelf een webserver op mijn cube draaien en die draait prima op de gewone jaguar versie!

waar ik wel de server versie voor zo willen instaleren is voor een webdav server,… want daarmee kan je dusdanig .mac nabootsen zodat je iCal e.d. kan syncen zonderdat je .mac hebt!

HS-L

Mac OS X Server is natuurlijk ook handig als je virtual domains gaat gebruiken!

kee bedankt jongens! :)

Elke mac met OSx heeft een Apache webserver ingebouwd. Als je onder 'samengebruik' ook pesonal web sharing aan zet en je tikt in je browser 'localhost' in dan zie je dat het werkt...

In feite is alles dat je buiten de standaardinstellingen wilt doen mogelijk. Er is dan alleen nog maar weinig verschil of je met een Unix bak of met OsX werkt; je moet via de terminal en een texteditor alle instellingen doen.

OSXserver maakt je het een beetje makkelijker via een paar eenvoudige tools, of je kunt webmin installeren. Ook kun je alles geheel naar eigen inzicht in je unix-core van je mac instaleren: mailserver, nieuwste Apache, laatste MySQL of PostgreSQL of wat je maar wilt uit de wereld van OpenSource projecten. Allemaal diep onder de huid van OSX. maar wel allemaal gratis en voor nix. En dat is OSX-server zeker niet.

Dus… Dokken of studeren :wink:

ben er net bezig mee geweest! heb MySQL database geinstalleerd en nog wat dingetjes.. het werkt wel goed.. alleen me internet word wel een stuk slomer voor me gevoel als de webserver aanstaat!? :roll:

[quote:5f6d34cff0="erikaatjuh"]ben er net bezig mee geweest! heb MySQL database geinstalleerd en nog wat dingetjes.. het werkt wel goed.. alleen me internet word wel een stuk slomer voor me gevoel als de webserver aanstaat!? :roll:[/quote:5f6d34cff0]

Lijkt me niet. Apache vraagt niet zo veel en kan heel veel bezoekers tegelijk aan. En als Apache niks anders doet dan je standaardpagina weergeven lijkt het me niet dat je je er druk over hoeft te maken.

Misschien : Wel kan het zijn dat je misschien te weinig geheugen hebt. Als je veel programma’s aan hebt staan dan zal je mac wel wat slomer worden. Niet langzamer internetten, maar wel langzamer pagina’s weergeven.

Kijk eens met het hulpprogramma Process viewer, krijg je alle programma’s netjes op een rij.

keej thnx voor de tip's! :)