OSX Server + mail account + Command Line

Hoe je via de command line een user aan moet maken op een Apple OSX 10.4 server weet ik, maar hoe kan ik een user een mail account geven via de Command Line. Ik kan het niet vinden in de pdf die je bij Apple kan downloaden (Command_Line_v10.4.pdf).

Op dit moment kan ik niet grafisch bij de server, een ssh verbinding kan wel gemaakt worden.

Michiel

[quote:4403bb96f1="mtersteege"]Hoe je via de command line een user aan moet maken op een Apple OSX 10.4 server weet ik, maar hoe kan ik een user een mail account geven via de Command Line. Ik kan het niet vinden in de pdf die je bij Apple kan downloaden (Command_Line_v10.4.pdf).

Op dit moment kan ik niet grafisch bij de server, een ssh verbinding kan wel gemaakt worden.

Michiel[/quote:4403bb96f1]

Bij Linux/Unix heb je als je een useraccount hebt, normaal gesproken ook gelijk een email account… Misschien bij OS X ook het geval?

werkt het [code:1:de6595779a]adduser[/code:1:de6595779a] script ook op osx server ? zal wel niet ..

probeer het eens , wel met root priv’s natuurlijk

anders

[code:1:0853c70066]useradd -m -g <groupname> -s /bin/bash username[/code:1:0853c70066]

[code:1:0853c70066]passwd username[/code:1:0853c70066]

uiteraard met root priv’s

OSX Server heeft om gebruikers toe te voegen andere commando's. Daarom zeg ik, een gebruiker toevoegen lukt me wel, alleen nu nog het mail account. Normaal gesproken moet je in Workgroup manager per user een vinkje zetten om mail te activeren. Ik wil dit dus via de commandline doen.

Michiel