OSX start niet meer op na een wit scherm

Hallo allemaal,

ik zat onder het genot van een bak koffie op school met office te werken (met mn iBook G4). Ik heb de iBook afgesloten en een half uur geleden opnieuw opgestart. Maar het wil niet opstarten! :o Als ik op het aan-knopje druk krijg ik een wit scherm en daar blijft het bij. Ik kom niet meer in OSX. Wat moet ik doen??

Een student in paniek.

p.s. ik heb het normaal afgesloten. Het laatste programma dat ik heb gebruikt is Office 2004

Oein klinkt lastig. Je zou een kunnen proberen op te starten met appeltje/V. Dat is de verbose opstart mode. Kijk is of er een melding te zien is.

Pbook.

Okee gedaan....maar doet nog steeds niks :/ Zelfs het sluimerstand lampje begint zelfs te knipperen.. Heel apart. Zijn er nog oplossingen voor? Langs de Apple Store? :O

Een student achter…een PC :frowning:

Zou maar even doen. Het klinkt mij alsof ie goed stuk is. Alsje met Appleje/v geen tekst te zien krijgt betekend het dat ie niet eens meer probeert op te starten. Als je de installatie cd bij de hand hebt kun je eens proberen daar mee op te starten.

Pbook.

Als het sluimer lampje gaat knipperen betekend het dat er een hardware defect is. Bijvoorbeeld geheugenmodule is die losgeraakt, of kapot gegaan.

Haha oh jee :) Morgen maar even naar Apeldoorn met de trein dus...iig bedankt voor je snelle reactie!

Probeer eerst eens geheugen eruit te halen en op te opstarten met verschillende combinaties van geheugen. Kijk of alles goed vastzit, ook je airportkaart, voordat je 'm wegbrengt.

Ik heb precies hetzelfde probleem!!! Vandaag nog!!! HELLUP!!!

Voorgeschiedenis: Voor het weekeinde zat er een cd vast in mijn iBook… na verwoede pogingen is het niet gelukt de cd er uit te halen. Verder deed de computer het gewoon.
Gisteren ben ik naar een servicepunt geweest. Daar hebben ze de cd eruit gehaald: iedereen weer blij.

Ik kon weer lekker werken… tot vanmiddag. Ik zat op school te werken (office, internet) en toen ineens sprong het scherm op wit. Eventjes gewacht, maar verder geen reactie. Ik heb de computer een paar keer uitgezet, maar dat helpt allemaal niet. 1 keer knipperde ook bij mij de sluimerlamp.

Het lijkt mij, met mijn boerenverstand, dat de harde schijf niet opstart ofzo…

WIE KAN MIJ HELPEN???

Aanvulling...

Als ik de computer opstart hoor ik wel dat getoeter. Ik heb alle mogelijke manieren van opstarten geprobeerd, maar zonder resultaat

Klinkt haast als een hardware probleem.

Maar goed je kan natuurlijk ook eerst deze tips opvolgen

@ts heb je de ibook weer laten opladen? het zou ook kunnen zijn dat je niet genoeg stroom meer hebt en dat eerst de batterij weer opgeladen moet zijn voor je hem weer aan de praat krijgt.

de batterij was ongeveer 20% en hij staat nu aan de lading :roll:

Ik snap dur nikkes van :frowning:

Ik ga morgen wel weer naar de reparateur

In ieder geval bedankt voor de reacties