OSX te langzaam, vervangen door OSX Server?

Niet lettend op de prijs etc, zou mn mac sneller gaan lopen wanneer ik mijn OSX vervang door OSX server?

Ik hoorde van verschillende mensen dat, mede doordat de grafische interface in OSX Server niet aanwezig is, OSX Server sneller loopt dan de reguliere OSX.

Is dit waar, en zou OSX Server een volwaardige vervanging zijn van het regulier OS, hierbij lettend op compatibiliteit van programma’s, hardware, etc.

Er zit wel een grafische interface in Mac OS X Server. Je kan op VersionTracker.com tools vinden om de schaduw en andere (meer simpele) effecten gebruiken voor je grafische interface, zodat het misschien wat sneller word.

Ik heb hem hier ook erbij staan kale Os 10.2 Server....en natuurlijk gaat ie snel omdat ik er niks mee doe...en ik denk dat er een hoop rommel wat in de client wel zit niet in de server zit maar verder denk ik dat er kwa snelheid werkelijk geen verschil te merken moet zijn. Want client en server zijn kwa basis naar mijn menig exact het zelfde toch..?

Ik heb zelf een server versie op een 'client' machine een tijdje gedraaid, maar dit gaat niet echt heel goed (vaak vastlopers). De server-machines van Apple hebben namelijk een aangepaste bootrom. Dus als je geen server-machine heb zou ik niet overstappen naar server-software