OSX -> Windows Samsung ML-1510

Ik zit nu al 2 dagen vast. Ik ben scheel van het lezen en uitvoeren van alle oplossingen die ik op internet gevonden heb. Ik kom er niet uit, dus bij deze vraag ik om uw hulp...

Ik heb:
1 Samsung ML-1510.
1 iMac (OS 10.3.4)
1 windhoos computertje.

Nu wil ik dus vanaf beide computers kunnen printen. Ik kan de printer aansluiten op de apple of op de pc, dat maakt me niet uit.
Eerst had ik het volgende geprobeerd:
Aansluiten op de apple (aangezien ik die meer gebruik en er een bsd/unix ondergrond in osx zit, dus goede netwerk ondersteuning, dacht ik).
Windows sharing aan, printer sharing aan.
Windowscomputertje in de workgroup laten zoeken en ja hoor daar stond hij. Maar zodra ik 'm probeerde toe te voegen krijg ik een error dat de drivers niet goed zijn en dat ik m’n systeem administrator moet contacteren (bedankt microsoft). Goed ik drivers voor windows maar gedownload van samsung site en die er bij geinstalleerd, samsung ml-1510 uit het lijstje kiezen zodra er om gevraagd werd, maar helaas helaas geen geprint.
Op internet stond nog de tip om dan de apple laserwriter drivers te gebruiken, maar die deden helaas ook niets.
Cups of Gimp print installeren had ook geen zin aangezien die de Samsung ML-1510 niet ondersteunen (helaas kwam ik hier natuurlijk weer achter nadat ik met veel moeite het zaakje had geinstalleerd).

Nieuwe poging, printer aan windows hangen.
Op de apple zoeken naar de windows printer en ja hoor weer gevonden. Helaas kan ik uit het lijstje met printer types geen samsung selecteren (ookal heb ik de drivers al 100000x geinstalleerd en weggeflikkerd).
De standaard instelling is ‘Generic’ maar dan slaat de Samsung aan (rolletjes gaan lopen) en even later stopt hij daar mee.

Heeft iemand misschien hopelijk een oplossing voor dit probleem, ik wordt namelijk gillend gek van dit hele gedoe
:sealed: