Oude iMacs goedkoper

Nu er een nieuwe iMac uit is, gaan de oude modellen dan ergens in de uitverkoop? Ik heb al bij Apple zelf gekeken en bij M-a-M, maar daar kan ik ze (nog) niet vinden. Het is wellicht interessant om een oud model te kopen. Die doen het ook nog prima, en zullen een stuk minder duur zijn.

Misschien nog bij Saturn/Media Markt of dixons ?

Oudere modellen gaan in de regel zelden voor een 'stuk minder' de deur uit helaas.

Hmm, die prijzen vallen me inderdaad een beetje tegen. Maar het is niet zo dat Apple zelf met die oude modellen gaat stunten?

Apple en stunten dat gaat helaas niet samen.

Apple houdt nauwelijks voorraad aan: zodra de productie van een model stopt, zijn de laatste resten binnen een week weg. Er is dus niks om mee te stunten.

Vroeger was er steeds wat oude voorraad .
En resellers verkochten die voor een 100-150 euro korting.

Dat is met de 2012 imac anders , de stunts heb je gemist.
Media markt had bvb 3x de btw dagen gehad , in het afgelopen half jaar.
Volgens mij juist om die stock weg te werken .

Op marktplaats kan je nog een paar van die 2011 imacs vinden , maar pas op ze zijn daar zeer gegeerd.

[quote=stijnhoofd url=http://www.onemorething.nl/community/topic/oude-imacs-goedkoper#post-2498667 time=1355218569]Hmm, die prijzen vallen me inderdaad een beetje tegen. Maar het is niet zo dat Apple zelf met die oude modellen gaat stunten?[/quote]

Ze brengen ze nog liever direct naar hun Recycle programma waar ze uit elkaar gehaald worden en verwerkt worden tot nieuwe iMacs.

Ook verwacht ik niet dat er sowieso veel oude iMacs over zijn gebleven nu de standaard iMac vertraging had en de iets ervaren mensen liever het 'oudere-/vorige' model hadden gehad dan die nieuwe 5mm dunne iMac waar ze zelf niets aan kunnen sleutelen.

Als die van mij stuk zou gaan dan moet mijn moeder die van haar (paar maanden oud) inleveren en koop ik haar wel zo'n blije dunne machine want op dit moment kan ze amper haar kont draaien achter het bureau omdat die iMac te veel ruimte in beslag neemt.

[quote]...want op dit moment kan ze amper haar kont draaien achter het bureau omdat die iMac te veel ruimte in beslag neemt...[/quote]:lol:

Inderdaad schandalig hoe dik die oude was;)! Ik bedoel, elke keer als ik erachter ging zitten, dacht ik niet 'misschien moeten ze er eens geen laptop onderdelen in doen' , maar 'oh jee ik wou dat Jonathan Ive heel veel tijd zou besteden zodat het design nog net even dunner was en dat het NOG meer een laptop met een groot scherm zou worden'! :D

ik heb mijn macbook pro vorig jaar ook voor 200 euro minder kunnen kopen bij dixons omdat er een nieuwe uit kwam, succes

Waar kan ik een oude imac kopen? [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/waar-kan-ik-een-oude-imac-kopen#post-2498586]klik[/url]

Ik was een weekje geleden bij de MM in Rotterdam. Daar stonden nog wel oude Mac's (met het gewone prijskaartje) maar die waren niet meer leverbaar zei de Apple medewerker. Ze hadden daar kennelijk alleen de demo's nog staan. Op zich niet vreemd want hoe langer het duurt voordat er wat nieuws uitkomt hoe groter de kans dat [i]als[/i] er wat nieuws is de oude voorraad haast op is.

Maar vaak kan je de demo's ook gewoon kopen. Mijn eerste MacBook Air was een demo. Verder prima apparaat en lekker goedkoop!

Een demo van de MM, waar 77.000 mensen per dag met hun vette klauwen aan hebben lopen plukken en rukken?

Die mag wel met een heeeeeeeel dikke korting weg gaan. :lol:

Er wordt dan ook hardhandig opgetreden tegen klanten met een zak patat. (Die zie je daar nooit lopen) :grin:

Wat mensen allemaal doen voor een beetje korting.. Oke, als je een korting kan krijgen op een nieuwe Mac is dat altijd mooi meegenomen want niemand wilt natuurlijk te veel betalen maar Demo's kopen met bijv. 100 of 200 euro korting ?

Jiek, dat zou mij niet echt een goed gevoel geven.

Mijn auto is ooit gestolen geweest en de dag erna weer terug gevonden met wat hak en breek schade. Dat gaf daarna ook zo'n K gevoel dat ik hem direct heb verkocht omdat het niet meer aanvoelde als mijn auto.