oude langspeelplaten of game's

Het zou zo mooi zijn dat je je oude langspeelplaten kon inleveren voor MP3 of voor een klein bedrag inruilen voor een cd.

Net als oude computerspelen zoals Lemmings, en obliterator die ik graag terg zou zien in deze tijd van leven. Goed werkbaar op de huidige apparatuur!

Heb jij dat nou ook wel eens?

Jongejongejonge.... nooit van m'n leven..... :o

[quote:8de698286f="Turbanus"]Jongejongejonge.... nooit van m'n leven..... :o[/quote:8de698286f]

Jij hebt dan ook nog steeds die oude Amiga
En jij hebt nog steeds die platenspeler in gebruik!

Ik neem al mijn platen gewoon zelf op, en maak er dan zelf mp3's van... :wink:

Platen :oops:

Die generatie heb ik geeneens meegemaakt. :expressionless:

http://emulation.victoly.com/ http://www.mame.net/

[quote:85bc0b9987="Kriska"]Die generatie heb ik geeneens meegemaakt. :|[/quote:85bc0b9987] Welke generatie ? De beste hardcore, techno en andere electronische muziek worden nog steeds bijna uitsluitend op plaat uitgebracht...

:slight_smile:

ik zou mijn platen voor geen goud inruilen voor cd's! :o sterker nog, ik koop nog steeds platen!

[quote:46c6d84c11="unSOUND"][quote:46c6d84c11="Kriska"]Die generatie heb ik geeneens meegemaakt. :|[/quote:46c6d84c11] Welke generatie ? De beste hardcore, techno en andere electronische muziek worden nog steeds bijna uitsluitend op plaat uitgebracht...

:)[/quote:46c6d84c11]

Ik bedoel de tijd dat je enkel platen kon kopen…
Nu word alles tog gedownload :? , teminste hier wel…

Ik wil ze alleen al niet kwijt vanwege de prachtige hoezen.... :lol:

[quote:9975714aa1="Turbanus"]Ik wil ze alleen al niet kwijt vanwege de prachtige hoezen.... :lol:[/quote:9975714aa1]

Dat is voor mij soms zelfs hetgene geweest dat mij over de streep getrokken heeft om een plaat te kopen!
Mijn platen doe ik nooit weg. Ik ben wel begonnen met de boel te digitaliseren, maar dat is nogal een tergend langzaam proces.

Qua games verschijnen er steeds meer emulators waarmee je oude spellen kunt spelen :slight_smile:

[quote:aeac7b9a17="Kriska"]Ik bedoel de tijd dat je enkel platen kon kopen.. Nu word alles tog gedownload :? , teminste hier wel..[/quote:aeac7b9a17] Bij jou thuis dan misschien inderdaad, hier staat toch echt een platencollectie die elke maand groter wordt...

http://www.discogs.com/collection?user=unSOUND

:smiley:

Hier idem; een behoorlijke hoeveelheid lp's neemt hier in huis een behoorlijke hoeveelheid ruimte in en zijn voor het grootste deel gedigitalseerd. De lp's wegdoen is iets wat ik absoluut niet over m'n hart zou kunnen verkrijgen, nog niet voor 5 cd's per lp.

Nee, nooit van zijn leven! Hoe je het ook wendt of keert, een mp3'tje en zelfs een cd blijven veel en veel killer dan dat mooie oude vinyl in inderdaad prachtige hoezen, met teksten op de binnenhoezen die je ook zonder loep kunt ontcijferen.

[quote:29b5f707de="Turbanus"]Ik wil ze alleen al niet kwijt vanwege de prachtige hoezen.... :lol:[/quote:29b5f707de] En als je heel zuinig bent geweest op je LP's dan zitten er ook nog plastic hoezen omheen. :sealed:

[quote:b4f0f904c8="Appearance"]En als je heel zuinig bent geweest op je LP's dan zitten er ook nog plastic hoezen omheen. :sealed:[/quote:b4f0f904c8]Jep, plastic buitenhoes en geplastificeerde binnenhoes (zo'n papieren hoes met soort celefaan aan de binnenkant). Vroeger verkocht ik wel eens elpees. Kon ik van 3 ouwetjes weer één nieuwe kopen. Ik koop nu alleen nog cd's maar de collectie elpees en 12" singles gaan vrees ik nooit meer de deur uit. Ultieme stuk jeugdsentiment. Elke plaat, elk nummer, elke tik heeft zo z'n herinneringen. De één heeft het met fotoalbums, een ander met boeken of gedichten. Ik heb het met m'n ouwe (maar ook nieuwe) plaatjes.

Echt schandalig, maar ik heb tien jaar geleden mijn complete Led Zeppelinverzameling verkocht. Ach, ik heb toch geen langspeler meer.

[quote:15d75083d2="Appearance"][quote:15d75083d2="Turbanus"]Ik wil ze alleen al niet kwijt vanwege de prachtige hoezen.... :lol:[/quote:15d75083d2] En als je heel zuinig bent geweest op je LP's dan zitten er ook nog plastic hoezen omheen. :sealed:[/quote:15d75083d2]

Soms… maar de meesten papier… :wink:

Ja maar dan zat die papieren hoes om de plaat, om de papieren hoes eentje van karton en die weer in een plastic hoes 8)

Zo heb ik mijn verzameling efteling platen nog…

Welnee... in het begin werd er helemaal geen plastic gebruikt. Sommige LP's zitten in een combi binnenhoes, plastic met papier. De oudere van de Beatles en Crosby Stills Nash & Young e.d. hebben een mooie kartonnen binnenhoes. Net als Led Zeppelin III met die draaischijf.