Oude Macromedia Director bestanden importeren?

Nu heb ik onder OS8 ooit een aantal dingen gemaakt in Director 5, die ik graag op een of andere manier onder OSX zou willen draaien. Ik ben niet in het bezit van een Director-versie voor OSX.

Is er een of andere manier om (bv. in FlashMX ofzo) van de Director-bestanden een nieuwe Projector te genereren, die werkt in OSX? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Of moet ik OS9 installeren, Director 5 weer eens uit de kast trekken en vanuit daar een Quicktime maken ofzo?

Wat is wijsheid, wie heeft hier ervaring mee?

BVD

[edit] dit had misschien eigenlijk onder ‘Beeldbewerking’ moeten staan… [/edit]

De enige methode die ik kan bedenken is er een "starter" voor hangen, dit deed ik altijd voor cross platform producties. Het idee is om een heel klein projectortje te maken die doorverwijst naar een .dcr (of drx ofzo, da weet ik niet meer zeker, het is in iedergeval een "protected movie") waarin je je totale project zet.

1. Maak een .dcr(?) van je (oude) presentatie, noem die bijv. “mijnprojector”.

2. Zoek iemand met een osx versie van director (en liefst ook iemand met een winddooz versie), vraag ze een startertje te maken, gewoon in het eerste frame doorlussen naar “mijnprojector”

3. Projector maken van deze starter

4. Bewaar de starter! Je kunt hem namelijk hergebruiken, zolang de naam van het .dcr(?) bestand maar hetzelfde is.

Mocht dit werken voor OS 9 naar OS X, zou je me erg gelukkig maken met een kopie van de starter, ik heb ook nog wat oude projectjes die ik niet meer kan openen, en eigenlijk al bijna vergeten was.
Ik kan eventueel ook wel een lingoscripje voor het eerste frame van de starter voor je schrijven, maar heb zelf helaas geen director meer (was van mijn vorige baas) ik kan dus enkel een tekstje tikken voor het eerste frame.

Succes!