Oude reservekopie toevoegen aan Time Machine

Hi!

Normaal heb ik een externe harde schijf aangesloten aan mijn Airport Extreme, en gebruikt Time Machine deze schijf draadloos.

Gisteren dezelfde schijf via USB aangesloten omdat ik met wat grote bestanden wil werken.

Alleen als ik time machine nu activeer, kan het programma alleen nog maar terug naar gisteren, terug in de tijd ‘scrollen’ naar daar voor kan niet meer. Onderstaand een screenshot van de inhoud van de externe harde schijf.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik de oude backups weer kan toevoegen/ beschikbaar maken via Time Machine?

En, als ik de schijf daarna weer draadloos via de AE aansluit, gebruikt TM dan alle backups weer?

Verwerken: Schermafbeelding 2022-01-14 om 14.04.51.png…

Als je Time Machine gebruikt met een netwerkschijf (een disk aangesloten op je Time Capsule of AirPort Extreme, of een NAS) dan wordt er een ander bestandsformaat gebruikt om data op de schijf te zetten. Time Machine gebruikt hiervoor een “sparsebundle” op de schijf.

Als je een schijf direct aan je Mac hangt, heb je geen sparsebundle (nodig). De TM database wordt dan direct op de schijf weggeschreven.

Om een lang verhaal kort te maken: je kunt een schijf die TM gebruikt voor netwerk-backups NIET 1-op-1 direct gebruiken op je Mac, tenminste, niet om mee verder te gaan in dezelfde TM backup serie.

.
Je kunt kijken in de Finder of er nog een sparsebundle op je schijf staat. Als dat zo is, staan daar je TM backups in. Mocht je de schijf gewist hebben toen je hem aansloot via USB, dan heb je pech.