Voor een kampfilm wil ik graag de film beginnen met zo’n ouderwets aftelbeeld.
Die van de stomme films. 5…dan een krakerige 4 en daarna wil ik als knipoog naar een gebeurtenis op kamp een 2 tonen.
Hoe kan ik dit realiseren? Kan dit gewoon in iMovie?
Die van ongeveer 14 seconden. Die zoek ik, maar dan dat je de cijfers zelf in kan stellen, dus hij moet van 4 naar 2 gaan en het liefst daarna ook nog een woordje. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Is dat makkelijk te realiseren? Ik heb nog nooit met dat pakket gewerkt.
Is dat een soort iMovie waarin ik ook de variabele aan kan passen met het aftellen?
[quote:8830ead02a="Mr. White"]Is dat makkelijk te realiseren? Ik heb nog nooit met dat pakket gewerkt.
Is dat een soort iMovie waarin ik ook de variabele aan kan passen met het aftellen?[/quote:8830ead02a]
Als je geen ervaring hebt met het pakket, dan blijf je er beter af. Veel te lastig. Je kan het moeilijk vergelijken met iMovie.
[quote:7e85250a84="Seijdric"]Of in keynote wat maken en er een filmpje van exporteren.[/quote:7e85250a84]Dat lijkt me de beste optie, dan kun je gewoon makkelijk plaatjes op verschillende dia's zetten met een draai effect ertussen.
[quote:f9cc41a719="Yaris"]Download iets van Youtube. Deze bijvoorbeeld is krakerig en stoffig dus lijkt echt, maar telt helaas maar af tot 2.[/quote:f9cc41a719]
De echte aftelreels stoppen ook op 2. Daar komt dan een flashframe (1 wit frame) met een biep eronder. De reden hiervoor is dat je zo kan zien of de film synchroon is. Dan 2 seconden zwart om de film de kans te geven vanuit zwart te starten. Dus dat is eigenlijk een correct filmpje.