Ouderwetse Quark service...

daar gaan we weer met Quark: ik kan een educatieve versie bestellen; daarvoor mail ik naar een cust. service email adres met '@quark.com'; Die mailen mij dat ik bepaalde gegevens moet mailen naar een '@uk.quark.ch' adres. Dat email adres bounced want het betstaat niet! Uiteindelijk krijg ik een tweede email adres zonder uk dus '@quark.ch' Deze sturen me een mail terug dat ik moet mailen naar... het eerste '@quark.com' email adres!

ik zit dus in de bekende loop, kastje muur, etc.

Weer een goed begin daar bij Quark…
zucht…

:sealed:

O ja, weet iemand wat kwark is (gezien bij Frans)?

OMFG!? Dat roept weer bepaalde pijnlijke herinneringen op inderdaad.... aiaiai, je zou toch verwachten dat ze ook aan service-verbetering gewerkt hebben de laatste jaren.... Ach het prijsverschil van Quark 7 tussen de US en hier in Europa zegt ook alweer genoeg, hoezo arrogantie.

[quote:fc96b49e37="digideon"]Ach het prijsverschil van Quark 7 tussen de US en hier in Europa zegt ook alweer genoeg, hoezo arrogantie.[/quote:fc96b49e37] Kan je ook aangeven hoe groot de prijsverschillen zijn? :)

Het heeft even geduurd, maar is overigens makkelijk te vinden, bij deze dan:

Europa: € 359 (update) en € 1299 (full-version)
US versies zijn $749,- voor de volledige versie en $250,- voor de upgrade.

Dat lijkt me voldoende verschil om het woord “arrogantie” in de mond te nemen nietwaar?

Weet je wat pas flauw is? Ze doen het voorkomen alsof de nieuwe versie nu al een Universal voor de Intel is...NOT! In de zomer komt een gratis (eerst zien dan geloven) download. Is Adobe ze straks toch weer te slim af met een Universal van de Creative Suite!! :P :P

Adobe zou gauw eens even een gratis 'Universal'-update van CS2 moeten vrijgeven. Dat zou pas leuk zijn.

Nee Freek, dat hebben ze onderzocht maar die 'update' schijnt toch ontzettend veel werk te zijn. Daarom maken de CS3 meteen universal als ze er toch mee bezig zijn.

Psis ff CS poorten is iets andere koek dan een of ander geinig Freeware appje + dat Adobe gelijk upgrade (en dan ook echt niet zoals QXP van 4 naar 5 bv).

Quark 6 kreeg van MacWord (USA) nog 4 muizen, QuarkXPress 7 heeft er nog maar drie over. En een 'disappointed reviewer'. Alleen aanbevolen voor wie nog in XPress is blijven werken....

Elke keer als ik van hun Grote Nieuws hoor denk ik: ach, jongens, pak het toch eens echt aan…
Ik heb bijna 15 jaar met XPress gewerkt, het is zo sneu om te zien hoe ze van het slimste jongetje van de klas zijn afgezakt tot een klasgenootje dat het ondanks alle [i:cfa5561c06]remedial teaching[/i:cfa5561c06] toch net niet weet te halen.

[quote:fedb2b0b2b="MacBjorn"]Daarom maken de CS3 meteen universal als ze er toch mee bezig zijn.[/quote:fedb2b0b2b]En daarom zijn we volgend jaar weer extra duur uit als er nieuwe MacPro's moeten komen op de studio. Wat dat betreft kost dat (noodgedwongen!) bijblijven met software echt klauwen met duiten :x

[size=9:fedb2b0b2b]Ma goe, sorrie. Ik zal jullie feestje verder niet bederven, praat lekker verder over Quark[/size:fedb2b0b2b]

[quote:925e97c1e3="FreekMac"][quote:925e97c1e3="MacBjorn"]Daarom maken de CS3 meteen universal als ze er toch mee bezig zijn.[/quote:925e97c1e3]En daarom zijn we volgend jaar weer extra duur uit als er nieuwe MacPro's moeten komen op de studio. Wat dat betreft kost dat (noodgedwongen!) bijblijven met software echt klauwen met duiten :x[/quote:925e97c1e3]

Lol, dan koop je toch Quark? Oh nee da’s nog duurder ;-X

FF serieus, je kunt niet verwachten dat Adobe -omdat Apple een andere structuur voor haar OS kiest- gratis en voor niks Adobe’s pakketten gaat aanbieden.

Stel je voor dat jij met InDesign en illustrator complete huisstijlen, brochures en posters hebt gemaakt. Die doen het prima, al jaren. En omdat de klant dit wil moet jij alles gaan omzetten naar Quark Xpress en Freehand. Doe jij dat gratis? Dacht het niet :wink:

[quote:a52964a3ad="Deskman"]Elke keer als ik van hun Grote Nieuws hoor denk ik: ach, jongens, pak het toch eens echt aan... Ik heb bijna 15 jaar met XPress gewerkt, het is zo sneu om te zien hoe ze van het slimste jongetje van de klas zijn afgezakt tot een klasgenootje dat het ondanks alle [i:a52964a3ad]remedial teaching[/i:a52964a3ad] toch net niet weet te halen.[/quote:a52964a3ad]

Ik blijf maar niet snappen waarom iedereen het zo ‘persoonlijk’ blijft zien. We haten quark en we zijn gek op indesign…
Ik verdien al jaren (bijna 20 geloof ik) m’n brood met quark (2-3-4-6) en sinds kort ook een aantal boterhammetjes met indesign. En met ik bedoel ik dan een bedrijf waar 7 mensen van leven. Dat ging en gaat al die jaren al prima met quark. Met indesign gaat het ook, iets minder makkelijk als met quark maar daar denken veel mensen hier anders over. :wink:
Ik heb in die bijna 20 jaar geen enkele antipathie voor quark opgelopen, ben ik nou de uitzondering? Of is het meer een gevalletje van een klein groepje mensen met een hekel aan quark die heel hard schreeuwen terwijl de grote meerderheid gewoon lekker doorwerkt?

vr.gr. Daan

p.s. ga ik nu weer verder mopperen hier op indesign :lol:

Jij bent de uitzondering. Het is ook geen antipathie. Meer stomme verbazing. Verder ging dit draadje ergens anders over. Dus ik laat het hier maar bij.

@Daan: Nee, je bent GEEN uitzondering, maar de meeste XP-ers hebben de moed om te reageren al lang opgegeven. Vandaar. Dus net als al die anderen (en dat zijn er nogal wat wereldwijd) gewoon ook lekker met XP blijven werken. Doen wij ook en bevalt (nog steeds) prima!

Ik heb ook jaren met QXP gewerkt. Er was niet anders en je wist niet beter! Mensen die nu volledig (bijna volledig) overgestapt zijn naar InDesign schelden op Quark om diverse redenen. Mijne zijn heel eenvoudig: 1 QuarkXPress loopt achter. De mogelijkheden van InDesign zijn vele male groter op ontwerp gebied, productie gebied en snelheid in afhandelen dan QXP. 2 QXP is veel te duur. Voor het geld dat ik/mijn baas uitgeeft aan QXP koop je bijna de CS Premium (m.a.w. ik koop dan dus InDesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat, GoLive). De service van Quark zuigt!! 3 Quark beloofd en beloofd en beloofd maar "it doesn't deliver". Ze zeggen zelf dat de nw versie 7 de belangrijkste upgrade sinsd versie 3 is. (Maw: Sukkels! Iedereen heeft 4 (5) en 6 gekocht! GELD TERUG!) 4 Voor mij heel belangrijk....Quark crasht, qxp kan geen pdf maken, qurak heeft geen goede voorvertoning..affijn... Geloof me als InDesign op hetzelfde niveau als QXP zou zweven dan zou ik niet overstappen maar nu is de keus niet moelijk, sterker nog InDesign is geen Quark killer...dat zijn ze nl zelf..