Outlook Express 5.1 - nieuwe versie, oude gegevens ophalen?!

Ik heb zojuist een nieuwe versie Outlook Express in 9 geïnstalleerd. Helaas worden mijn oude emails niet ingelezen door de nieuwe versie. Ik weet dat ze in het bestand 'berichten' in de map 'micro$oft gebruikersgegevens' staan. Dit bestand was 120 mb groot, dus dat zullen mijn berichten wel zijn. Importeren/nieuwe identiteit heeft geen enkele zin om oude mails terug te halen in de inbox. Ook na installatie de nieuwe bestanden van berichten etc vervangen door de oude heeft geen effect. Wel worden mijn accounts herkend door de nieuwe Outlook.

Wie weet hoe ik OE zover kan krijgen dat ik mijn contacts + oude berichten weer kan gebruiken?
Nogmaals, importeren en schuiven met bestanden heb ik al uit den treure geprobeerd, zonder resultaat :angry:

Ward

[quote:post_uid0="Ward"]Dit bestand was 120 mb groot, dus dat zullen mijn berichten wel zijn.[/quote:post_uid0] Toch heb ik mijn email ed. middels sleur en pleur weer in Outlook gekregen. Je moet inderdaad de map Microsoft-gebruikersgegevens hebben, want hierin stond een map Hoofdindentiteit met alle databestanden. Deze databestanden moet je nu verwisselen met de nieuw geinstalleerde bestanden indien Outlook ze inmiddels heeft aangemaakt.

Normaal gesproken zou je de hele map Hoofdindentiteit kunnen verwisselen met de oude en dan Outlook opnieuw openen.

Succes

Ja, ik dacht dus ook OE te foppen met de oude bestanden over die nieuw geïnstalleerde. Dat werkt tot mijn grote verbazing/frustratie niet!!! De namen van de bestanden zijn hetzelfde maar ze worden niet opgepik...

Stapelgestoord word je er van :angry:
Vooral als je de laatste mailtjes dringend nodig hebt.

Iemand nog suggesties???

Ward

Ik had hetzelfde, bleek ik een nederlandstalige installer te hebben gebruikt terwijl de oude versie op mn mac engels was. Werkte dus niet goed. Toch maar ff engelse installer gedownload... Toen was het wel goed.

[quote:post_uid0="Ward"]Ja, ik dacht dus ook OE te foppen met de oude bestanden over die nieuw geïnstalleerde. Dat werkt tot mijn grote verbazing/frustratie niet!!! De namen van de bestanden zijn hetzelfde maar ze worden niet opgepik...[/quote:post_uid0] Zoals ik reeds zei heb ik het ook zo gedaan en snap ook even niet waarom dat bij jouw niet wil lukken ??? Ik neem aan dat je deze verwisseld terwijl Outlook afgesloten is!

Een andere optie is nog dat je de voorkeuren uit de systeemmap haalt voordat je de oude databestanden terug zet. Bij opstarten van Outlook worden weer nieuwe voorkeuren aangemaakt zodat wellicht de oude databestanden worden meegenomen.

Voorkeurbestanden zijn zeer handig, maar kunnen je ook het leven zuur maken. Dus Outlook uit, voorkeuren eruit, oude bestanden in de bekende map en Outlook opnieuw opstarten.

Succes.

Helaas, ik ben erg blij met jullie fanatisme om mijn probleem opgelost te krijgen, maar ik heb dit alles al geprobeerd. Voorkeuren, NL, ENG, verschillende bestanden weggehaald/vervangen/alles erafgegooid en OE opnieuw geïnstalleerd etc :(

Het is wel zo dat mijn hele imac (thuis) volledig de kluts kwijt was. Deze week wel 20 keer Norton er over heen moeten halen om de major errors uit mijn btrees etc te halen. ik heb 'm dus flink moeten reanimeren voordat ik weer verder kon. DUS: alles loopt weer zoals het oude behalve die !@#$%^^& Microsoft-OE!!

Mag ik jullie uitdagen nog harder te denken, want ik heb echt geen idee!
ik zit toch al 15 jaar tegen een mac aan te kijken.

OPTIE:
Ik vind het helemaal niet erg om een alternatief mailprogramma te gaan gebruiken als ik mijn oude emails maar weer terug kan krijgen.
Voor zover ik weet is het bestand 'berichten' niet te converteren door bijvoorbeeld Excel?!?!

HELP

Ward

Het is een 'longshot' maar misschien lukt het je door [url=http://www.microsoft.com/mac/entouragex/entouragex_main.asp?EmbFName=en_whatsnew.asp]entourage[/url] te installeren? Is ook een micro$oft email prog. alleen uitgebreider. Weet niet of er een 30-dagen demo ofzo beschikbaar is. Anders maar ff tijdelijk 'lenen' via limewire ofzo..Lijkt me dat ie compatible moet zijn...(Hoop het voor je)

Ja, misschien moet ik dat eens proberen... Ik laat je weten of het werkt!

Dank,

Ward

Via OSX's MAIL kun je ook andere accounts of oude emails importeren. Misschien lukt dit?

[quote:post_uid0="Mmmarco"]Via OSX's MAIL kun je ook andere accounts of oude emails importeren. Misschien lukt dit?[/quote:post_uid0] Ja... zie ook [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=284]deze topic[/url].