outlook in classic verzend / ontvangt geen mail meer....

Hallo,

als ik mail op wil halen dan krijg ik de melding dat de schijf vol is.
Ik kan nu dus geen mail meer ophalen. Ik heb dit probleem ook als ik wil versturen.

Zou dit misschien kunnen liggen aan het feit dat ik mijn eerdere verstuurde en ontvangen mailtjes bewaar in outlook? Of is er misschien een ander probleem .

bedankt, frans

Ik bewaar al mijn mail in Entourage en dat levert geen enkel probleem op. Kost alleen maar schijfruimte. Maar je geeft zelf aan dat je een melding krijgt dat je geen schijfruimte meer hebt. Maar je zegt er niet bij of je nou wel of niet voldoende schijfruimte hebt.

De gegevens van Outlook worden in de map Microsoft User Data of zoiets opgeslagen. Volgens mij staat die onder OS 9 in je Voorkeuren map in de Syteemmap, of in de Documenten map.
Kijk even hoe groot die map is.
En neem dan als richtlijn dat je de omvang van die map nog minimaal aan vrije ruimte moet hebben op je harde schijf.

aan harde schijf ruimte geen gebrek, de map van outlook weet ik te vinden, zit in de map documenten zoals je zelf al dacht. Het lijkt er meer op dat outlook zelf een soort van limiet kent. Na het verwijderen van een groot aantal mailtjes werkte het weer, wel jammer want zo kun je dus toch niet [b:0e00cedbf7]alles[/b:0e00cedbf7] archiveren in outlook zelf...

bedankt voor je reactie weer macpro!

groeten, frans