Outlook is verminkt

Sinds gisteren is mijn outlook verminkt. Zie bijlage, ik kan ook niets selecteren. Wat kan ik hier aan doen?

De tyfus ruim die desktop een keer op. Het mapje Kerst 2013 zal je vast nog veel gebruiken nu. Forceer stop Outlook en start het opnieuw op.

Hahaha! :smiley:

Tja zoals ik al aangaf, het programma reageert op niets dus moet je het altijd al met geforceerd afsluiten, en dat helpt dus niet.

Ik ben juist op Outlook overgestapt omdat Mail heel dikwijls vastliep.

Dat had je helemaal nog niet aangegeven. Duik via finder in de map application support en probeer daar de cache of/en saved state van Outlook te verwijderen. En laat me raden je hebt nog nooit 1 mailtje weggegooid, niet heel raar dat je mail programma’s op een gegeven moment vastlopen.

Inmiddels opgelost. Shift toets ingedrukt houden met opstarten.

Mooi, nu de rest van je Mac nog…

O god, dat bureaublad, dit meen je niet.
En dan vreemd vinden dat er dingen vast lopen.

Misschien dat je het niet weet, maar een puinhoop bureaublad kan problemen veroorzaken en een tragere systeem.

Misschien weet MacDaddy wel wat er aan de hand is met Walberg! # :smiley:

Dat bureaublad lijkt de kamer van mijn dochter wel 8-O

Heren, heren…indiener stelt een goede vraag en krijgt een goed antwoord…je bureaublad opruimen is een keuze. Ik vroeg mij alleen af welke bestanden in de “zaadmapfoto” zaten, totdat ik de overige informatie zag.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waarbij mijn collega datzelfde x 10 op zijn 17 inch MacBook Pro had èn op het 28 inch scherm er naast. En hij wist feilloos waar hij zijn sjit moest zoeken.

Hoe meer items op je bureau lad, hoe slechter de prestaties van je computer. Maak dan een mapje met “desktop items”…

Finder is een app. En hoe voller je die app dumpt, hoe minder lekker alles werkt.

En dit is een wel heel extreem voorbeeld van het verkeerde gebruik van het bureaublad/Finder.

Klopt ik heb veel mappen waar ik snel toegang toe wil hebben, als ik die elders plaats moet ik gewoon meer handelingen verrichten. Vroeger had je een geweldig programma hiervoor Docextender maar die is nooit meer bijgewerkt voor de huidige OS versies.
Het oogt inderdaad niet fraai maar of dit invloed kan hebben op Outlook lijkt mij een beetje vreemd. Alleen met opstarten zal je langer moeten wachten.

Deze is echt wel LOL.
Wat zo’n desktop en open mailbox niet allemaal prijsgeeft: adres, vakantie naar Miami geweest, iets met zaad, websitebeginner, serials,…
En dan een bestandje privacy.html op je dekstop.

Effe serieus, oppassen met wat je op 't internet post, een simpele jpeg zegt soms meer dan 1000 paswoorden.

[quote=walberg url=http://www.onemorething.nl/community/topic/outlook-is-verminkt/#post-2980034 time=1467913597]Klopt ik heb veel mappen waar ik snel toegang toe wil hebben, als ik die elders plaats moet ik gewoon meer handelingen verrichten…[/quote]Er zijn zoveel manieren waarop dit beter en makkelijker kan.

Er is zelfs geen enkele sortering. Gewoon alles op een hoop gedumpt.

Ooit gehoord van mappen en bestanden in je Dock bijvoorbeeld?

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/outlook-is-verminkt/#post-2980028 time=1467912744]Finder is een app. En hoe voller je die app dumpt, hoe minder lekker alles werkt.

En dit is een wel heel extreem voorbeeld van het verkeerde gebruik van het bureaublad/Finder.[/quote]
Daar heb je die stier flik vast bij zijn kloten (aangezien we het hier ook over zaad mappen hebben)
Veel mensen beseffen niet dat finder inderdaad een app is, maar dat is explorer van Windows ook.
Je systeem gaat er echt shit van draaien.

De laatste reactie van KarelWillem valt niet veel aan toe te voegen, dit is je meest makkelijke oplossing die zo kant en klaar op je systeem aanwezig is.

Nou was best veel werk en een hoop werk moet er nog komen (locatie waar gedownloade youtubes schermafbeeldingen etc moeten nog aangepast worden). Ik had ook nog mp4’s die ik allang had gekopieerd naar de NAS (Plex) maar natuurlijk nog zijn blijven staan (doordat je naar de NAS kopieert in plaats van Moven, weet iemand hier ook een truuk of Mac commando voor?)

Complimenten! Dat heb je netjes gedaan.

Verplaatsen:
cmd ingedrukt houden.

Dan verplaats je, in plaats van kopiëren.