Outlook mail fuseren

Beste mensen,

Ik draai al jaren op Mac, maar m'n ouders gaan nu ook over. Ik gebruik zelf Mail van Apple zelf, maar m'n vader behoud graag z'n outlook. Dat kan gelukkig en ook het *.pst bestand importeren is gelukt. Echter heb ik nu twee soorten Postvak IN. Namelijk 'Op mijn computer' en het e-mail account van m'n vader.

Het account van m'n vader is nog een out tiscali e-mail adres en loopt tegenwoordig via Telfort. Hij heeft de instellingen altijd op IMAP laten staan, waardoor zijn box online om de zoveel tijd volliep, ik heb dit nu gewijzigd naar pop 3.

De vraag:
Hoe voeg ik deze twee mailboxen samen?

Het makkelijkste is het binnenhalen van de POP3 mail en deze op te slaan bij 'Op mijn Computer', ik kan dit alleen nergens instellen.

Alvast bedankt.

Ik snap niet helemaal wat er precies aan de hand is … Je hebt de Outlook-mailtjes geïmporteerd en die staan nu onder het kopje "Op mijn Mac", neem ik aan? Daarnaast heb je als het goed is ook nog een postbus Inkomend waarin de mailtjes die je vader ontvangt, terechtkomen. Samenvoegen is een kwestie van slepen uit de ene postbus naar de andere, zou ik denken.

Klopt, maar ik kan niet alle 'Op mijn Mac' naar de postbus met de inkomende mail slepen, omdat Telfort standaard maar 50mb ruimte geeft. Andersom kan ik niet aangeven (geloof ik!) dat Outlook de nieuwe mailtjes moet plaatsen op mijn Mac (en dan het liefst in de map Op mijn Mac inbox).

Snap je?

O, wacht, nu snap ik het: je bent Outlook voor de Mac aan het gebruiken. Dat was me niet onmiddellijk duidelijk geworden … Met dat programma heb ik geen ervaring, dus ik denk niet dat ik je veel verder kan helpen, afgezien van deze suggestie: kun je niet gewoon nog een postbus maken en daar alle mailtjes ingooien?

Opgelost hoor.

En dat heeft maar een jaar geduurd? :wink:

:smiley: gelukkig maar