Outlook op OS9 - Wel verzenden, niet ontvangen.

allereerst meld ik even dat ik al eerder een topic hierover gelezen heb, alleen kwam daarin geen oplossing in voor..

Ik heb sinds kort julianwassenaar.nl in beheer, daarbij heb ik ook een pop account gekocht. Een simpel redirect url pakket.
Nu wil ik de email julian@julianwassenaar.nl in gebruik nemen.
Alle info wat ik gekregen heb van mijn hosting service klopt:
pop: pop.julianwassenaar.nl
email: julian@julianwassenaar.nl
wachtwoord klopt
smtp: smtp.chello.nl

Met die gegevens kan ik met outlook wel verzenden, maar niet ontvangen, wanneer ik op Verzend en ontvang klik krijg ik het volgende bericht:
http://hosting.downloaden.com/baardkoala/mailproblem.jpg
Wanneer ik hierbij mijn wachtwoord opnieuw invul, krijg ik precies hetzelfde.

De outlook is wel hiervoor door een ander email adres gebruikt, maar die gegevens zijn netjes gewist…
Heeft iemand hier een oplossing voor!??

je hebt voor het versturen en verzenden aparte gegevens nodig: een pop en smtp server instelling. Misschien mist hier wat!!!

[quote:9099e8cd91="olbo"]je hebt voor het versturen en verzenden aparte gegevens nodig: een pop en smtp server instelling. Misschien mist hier wat!!![/quote:9099e8cd91]

Olbo heeft gelijk. Ik denk dat je pop.chello.nl in de pop ontvanger moet zetten.

Helaas, ook dit werkt niet. Ik heb ook duidelijk de instructies van mijn hosting service [www.dwh.nl] gekregen om mijn pop als pop.julianwassenaar.nl te doen en mijn smtp via mijn gewone internetverbinding, en dat is smtp.chello.nl [heb ik ff nagekeken, klopt ook] Ik heb het nog even geprobeerd, maar het werkt niet.. helaas!

Helemaal niemand die hier een oplossing op weet?.. Het is toch raar! Zelfs mijn hosting service geeft het op..

Dit zou misschien een oplossing zijn. Ik heb outlook al een tijd niet meer gebruikt, maar er zijn ontvang instelling die je kan veranderen. Ik beschrijf het nu zoals het onder entourage.x is. Het zal waarschijnlijk niet veel verschillen van outlook.

In het engels onder “tools” en dan “accounts” dubbelklik op je email account.
Nu kan je onder “recieving mail” klikken op “advanced recieving options”.
Hier kan je, eventueel met hulp van je provider, nog wat veranderen.

Verder weet ik dat de de windows versie van outlook nog een extra beveiliging optie heeft die de mac versie niet heeft.
Dit hebben wij opgelost met onze provider door ons ip adres op te geven.
Hier moet je uiteraard wel een vast ip voor hebben.

Succes!

P.s. heb je het al geprobeerd met andere mail clients?
Je kan bijv. ook met een gratis webbased email adres zoals Yahoo je pop mail checken.

Ik heb inmiddels gemaild hierover naar mijn hosting. Krijg geen antwoord lijkt het, misschien over een poosje pas? Slechte service, maar wat kan je er aan doen? Ik heb wel ff eraan geprutst, heb bijvoorbeeld het volgende veranderd: [] negeer standaard pop poort: 110 IN [v] negeer standaard pop poort: 120 ( [v] is aangevinkt hokje)

Dit resulteerde tot geen foutmelding zoals hiervoor, en de tekst:
Is bezig met ophalen van… in een taakbalkje.
Dus hij is nu wel degelijk bezig met ophalen van mail, alleen lukt dat hem niet door een verbindingsfout.
Heeft iemand een idee wat ik bij het voorbeeld in moet stellen?
Overige opties bij dit venster:
[] voor popservice is altijd een veilige server [ssl] nodig
[] altijd een beveiligd wachtwoord gebruiken

Alvast bedankt, ben al gelijk een stuk wijzer!

p.s. online mailclients, waar kan ik die onder andere vinden?
Bij Yahoo kon ik helaas niks vinden.

Godzijdank. Het probleem is gelukkig opgelost, ik kan vrolijk mailen met mijn outlook! Het probleem zat 'm in een onverwachte hoek, de username bleek verkeerd doorgegeven aan mij, waardoor ik dus niet kon mailen. Alsnog hartelijk bedankt!!!