Outsourcing developer, ervaring met betaling?

Dag allemaal,

Ik heb een korte vraag. Ik heb een ontwerpbureautje gestart waar mee ik websites maak, maar wil ik graag hier naast ook een App bouwen.
Sinds kort heb ik een BTW nummer voor zodat ik belasting kan aflossen.

Ik zal hier voor een externe ontwikkelaar moeten inhuren en ik heb iemand gevonden die in Argentinië woont.
Hij is een goede vriend waar mee ik eerder heb samen gewerkt.

Weet iemand hoe dit in z’n werk gaat met betrekking tot zijn betaling en de belastingen?

Als ik iemand inhuur die werkt en woont aan de andere kant van de wereld, terwijl ik zometeen de inkomsten van de app krijg, hoe kan ik deze jongeman dan toch betalen? Ik neem aan dat er netjes belasting over moet betaald worden. Heeft iemand hier ervaringen mee, of kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Helaas is mijn kennis hier over te beperkt.

Gr,

Koen

Koen, sorry voor de wat late reactie.

Je vriend moet jou een factuur sturen en die betaal jij, gewoon per bank, bankcheque of bijvoorbeeld PayPal. Betaal in ieder geval op een manier die je een betaalbewijs oplevert. Dit betaalbewijs, plus de factuur, is jouw bewijs dat je kosten hebt gemaakt. Die kosten kun jij van je (winst)belasting aftrekken. Je vriend daarentegen moet, in Argentinië, (waarschijnlijk) belasting betalen, maar daar heb jij verder niets meer mee te maken.

Succes!

Groeten,

Roelf

Super, Roelf! Hartstikke bedankt voor je reactie :slight_smile: Als blijk van dank, een link naar de app Misschien kan helpen in een druk leven!

Ziet er heel mooi uit, Koen! Dank voor de link, zojuist geïnstalleerd. Is dit GTD in een nieuw jasje? Ik ga er mijn eerstvolgende project mee beheren!

Wauw super om dat te horen. Ja ik heb het gemaakt omdat traditionele to-do lists niet goed werken voor de meeste mensen. Er is nog veel te doen aan de app maar ik hoop dat je er iets aan hebt :slight_smile: We zijn sinds deze week gelanceerd en in de baby-fase. Mocht je goede ideeën hebben terwijl je het gebruikt, post ze dan even op onze Facebook, dan implementeren we ze. Jouw ideeën tellen mee. Groetjes!

Mooi ontworpen site (y)

Zo bijzonder vind ik de site (1 scherm ?) nu ook weer niet, om daarvoor iemand uit Argentinië aan te spreken. Alsof er in Nederland niemand te vinden zou zijn.

@ Shmoo, super bedankt ! @Bart. Ik kende deze persoon privé. Het is een goede vriend van me die terug verhuisd is. Vandaar.