Ouwe Quicktime met meer functies

Ik heb Quicktime 7, en 't valt me vandaag pas op (ik gebruik 't niet zo vaak), dat er een hoop functies zijn vergrendeld. Apple probeert haar trouwe klanten weer geld uit de broek te schudden voor functies die in vorige versies gewoon gratis beschikbaar waren (streams opslaan e.d. ).

Ik vind 't een beetje 'n naaistreek van Apple, en gun ze dat geld niet. Liever installeer ik gewoon een oudere versie van Quicktime. Kan iemand mij vertellen welke versie ik moet hebben, zodat ik weer gewoon mijn streampjes kan opslaan en beeldvullend mijn mov’s kan kijken?

BvD :slight_smile:

qt 6? :?

Waarschijnlijk dezelfde versie als je nu moet hebben, nml. de Pro-versie.

De functies die jij noemt waren alleen mogelijk in de Pro-versie van 5 en 6.
Voor de Pro-versie van 7 mag je gewoon weer opnieuw betalen.

Als jij die functies dus eerder wél kon gebruiken had je een Pro-versie aangeschaft óf was je in het bezit van een illegale versie van Quicktime.

Als je Quicktime 6.xx Pro had en Versie 7 gedownload hebt, dan ben je natuurlijk een stap achteruit gegaan.

Je kunt het ongdaan maken, dus versie 7 weg en versie 6.xx weer herinstalleren, er staat op de Apple site ergens een link met info. (die mag je zelf opzoeken)

Als je de installatie scherm van Quicktime 7 goed had gelezen, kon je zien dat je de PRO funkties verliest als de de normale versie 7 installerd.

Weazel, afgezien van dat er al 5 topics met dezelfde klacht zijn, toch even wat dingetjes:

Alleen met de Pro versie van 6 had je deze functies. Nu je geswitched ben naar 7 ben je de Pro licentie kwijt. Dit is normaal, want dit was ook met de overgang van 4 naar 5, van 5 naar 6…

Als je terug wilt naar 6, moet je de re-installer uitvoeren die Apple heeft gemaakt. Deze vervangt 7 voor 6.5.2, de link staat hieronder.

http://www.apple.com/support/downloads/quicktime652reinstallerforquicktime701.html

Ik ben er al uit :) Bedankt voor jullie reacties!

Met het besparen van een paar tientjes mis je wel allerlei fijne goodies :D