Over naar Tiger of wachten op Leopard?

Op diverse plekken lees ik over Tiger. Ik krijg niet het idee dat het de aanschaf waard is (ik heb nu Panther 10.3.9). Is het misschien verstandig te wachten op Leopard? http://rixstep.com/1/20050428,01.html schrijft hier een leuk verhaal over. Ben ik de enige die twijfelt?

Hoi,

Gewoon kopen, stuk sneller en geeft een betrouwbare indruk.

Doe wel een clean install.

Groet,
Sander.

Behalve al die nieuwe verbeteringen (?) ik weet ook niet wat er allemaal onder de motorkap zit. Maar spotlight vind ik echt zalig. Je vindt alles, overal en in. Vooral in combinatie met mijn (vele) email is het handig. Dashboard.. mwao, leuk maar... Mail heeft veel nieuwe (voor mail althans, entourage had het al maar de UI bevalt mij niet) nuttige functies. Smart mailbox is handig, en sorteren op priority gaat nu ook. Preview leest nu ook PDF met password en heeft nog een aantal aanvullingen. En natuurlijk hangt het van je computer-gebruik af. Je bladert wat op internet, leest af en toe je email, typt eens bezwaarschrift voor de belastingen, luistert een beetje muziek met iTunes? Dan zou ik ook niet op Leopard wachten maar gewoon doorgaan met genieten, misschien zelfs OS 9.2 overwegen. Dat loopt echt snel op een G4. (Serieus)

Heb nu 6 systemen onder Tiger draaien op m'n werk. Het enige probleem dat ik tegenkwam was de printerinstellingen te verliezen bij een clean instal. Maar verder geen problemen gehad. Alles draait nu al een paar weken en m'n collega's zijn ook zeer tevreden. De communicatie met de windows werkomgeving is sterk verbetert, zodat bestanden en mappen makkelijker gedeeld worden.

Kortom, ik zou snel overstappen

Zo snel mogelijk overstappen! Ik zou niet snel meer zonder Spotlight, Dashboard en Safari RSS kunnen (om dekleine verbeteringen maar even niet mee te nemen).

En bedenk dat je anders nog minimaal tot 2007 zit te wachten op 10.5 he :wink:

Idd! Gewoon een clean install uitvoeren met Tiger dan is er niets aan de hand.

Ik ben er zeer tevreden mee.
Gewoon aanschaffen dus, want wachten tot Leopard uitkomt is wel
een rare optie als Tiger nog geen 2 maanden uit is.
Bovendien is er al een upgrade naar 10.4.1 die al een deel van veel klachten wegneemt.
:apple:

[quote:42321e7de8="lunapics"]Op diverse plekken lees ik over Tiger. Ik krijg niet het idee dat het de aanschaf waard is (ik heb nu Panther 10.3.9). Is het misschien verstandig te wachten op Leopard? http://rixstep.com/1/20050428,01.html schrijft hier een leuk verhaal over. Ben ik de enige die twijfelt?[/quote:42321e7de8]

Overstappen! :smiley:
De negativo’s (die toch altijd wel iets te mekkeren moeten hebben) zijn vaak zelf de oorzaak van dingen die niet helemaal goed werken (allerlei extra progjes installeren waar nog geen Tiger versie voor was enz enz) en geen clean install doen…tjaaaa…
Hier totnutoe geen problemen gehad en zeeeeeeeeeeeeeeer tevreden :smiley:

Heeee Roelof! :D.

volgens mij is dat artikel vrij hard overdreven....

maar om terug te komen op tiger: ik ga het deze namiddag hebben en ik kan niet wachten :smiley:

ik heb Tiger hier liggen en ga volgende week (als mn aanvullende geheugen binnen is) een clean install doen zoals jullie adviseren, kan ik dan wel mn mailarchief meenemen?

[quote:46c694f26c="nemcis"]ik heb Tiger hier liggen en ga volgende week (als mn aanvullende geheugen binnen is) een clean install doen zoals jullie adviseren, kan ik dan wel mn mailarchief meenemen?[/quote:46c694f26c]

Ja, dan moet je ergens in /Library/Mail/Archives kijken (zit even niet achter m’n Mac…). Ergens in die buurt staat een bestand waar al je email in zitten. Zo heb ik het ook ooit 's gedaan.

[quote:537a5a4404="vikking"]volgens mij is dat artikel vrij hard overdreven.... [/quote:537a5a4404]Understatement.

Iedereen kan zien dat dat artikel uit de dikke duim is gezogen. Al mag Apple de code-namen wel overnemen. Ik wil ook wel een Tiberius Kirk op mijn Mac. 8)

[quote:be23f0e6ba="Nikita"][quote:be23f0e6ba="nemcis"]ik heb Tiger hier liggen en ga volgende week (als mn aanvullende geheugen binnen is) een clean install doen zoals jullie adviseren, kan ik dan wel mn mailarchief meenemen?[/quote:be23f0e6ba]

Ja, dan moet je ergens in /Library/Mail/Archives kijken (zit even niet achter m’n Mac…). Ergens in die buurt staat een bestand waar al je email in zitten. Zo heb ik het ook ooit 's gedaan.[/quote:be23f0e6ba]

ja ik weet waar t zit, het ging er alleen om of tiger het ook accepteerd omdat er een vernieuwd mailprog inzit

Wachten?! Doe jezelf een lol zeg! Wacht dan gelijk ff op MacOS XI, die schijnt helemaal perfect te worden :P :wink:

ik zit nog op Panther...en Leopard duurd niet zo lang... meer tegen heb ik genoeg gespaard.... nouja, nu ben ik blut ... 512 MB zelf gekocht dus ...

Even duffe vraag (tis dan ook vrijdagmorgen in een kantoor van 31 graden)

Wat is een clean install cq hoe doe je dat?

(En ik héb niet eens Tiger LOL)

een clean install is dat je je hele harde schijf leeggooit en dat er dan een compleet verse en schone versie van Tiger op je mac wordt gezet. zo heb je geen troep en geen resten van oudere systemen op je mac. Dit zou het soepelst lopen en ik ben het daar wel mee eens.

het is verstandig een complete back-up te maken van je harde schijf, want bij een clean install ben je alles kwijt en dus heb je de back-up nodig om al je bestanden terug te plaatsen.

ik krijg de laatste dagen toch vreemde dingen op tiger.. zaken die spontaan niet meer opstarten. klik je het aan, springt het icoontje even omhoog, om daarna weer extreem tot rust te komen. Alles hersteld. Applicatie opnieuw erop zetten werkt weer wel. tot op heden werkt het goed. geen verschil met 10.3 voor mij. Als ik nog zo'n error tegen kom dat iets niet werkt pleurt ik het er direct af en ga terug naar 10.3. Dus ik zou het niet kopen in ieder geval. misschien even lenen van iemand.

Zeker doen, zoals na elke upgrade wil je niet meer terug. Tiger is inderdaad de beste OS X tot nu toe. Ik zou zelfs niet meer zonder de widgets kunnen terwijl ik konfabulator eigenlijk zelden gebruikte.

En inderdaad doe een clean install om problemen zoals in de voorgaande post te voorkomen.