Overdruk in CPDF (Quark 6.5)

[b:b437afdd8b]Als ik een CPDF heb gemaakt in Quark 6.5 en deze daarna controleer op overdruk in Acrobat (6.0.2 Professional) klopt er niet meer van mijn kleuren. Als ik verschillende kleuren over elkaar plaats wordt de bovenliggende kleur een soort transparant en neemt de onderliggende kleur licht over....[/b:b437afdd8b]

In Quark laat ik alle instellingen voor mijn kleuren altijd op standaard staan (zo kiest hij zelf voor uitsparing of overdruk e.d.) en ook als ik deze handmatig op verschillende standen zet blijf ik overdruk problemen houden… Het profiel dat wij gebruiken om te certificeren hebben wij van onze drukker gehad en zou het probleem ook niet kunnen zijn naar mijn idee.

[b:b437afdd8b]Wie kan mij helpen dit op te lossen??
In Quark 4.0 hebben we deze problemen nooit gehad…[/b:b437afdd8b]

We maken gebruik van Quark 6.5 in combinatie met Enfocus Instand PDF 3.0, Acrobat Distiller 6.0.2 en Acrobat 6.0.2 Professional.

heb je al een kleurscheiding gedraaid van je brondocument (quark) en eentje van het pdf'je? mijn ervaring is dat zolang je fc werkt de overdruk etc in orde is... met pms'en kon er wel eens iets mis gaan (heb al een tijd niets meer in quark gedaan).

heb me trouwens wel eens in laten fluisteren dat drukkers eigen profielen hebben omdat ze niet aan standaarden kunnen voldoen :mrgreen:

Hallo; Maak gewoon eens postscript met de Acrobat-distiller.ppd en de instelling DeviceN zonder kleurscheiding. (printen naar bestand) Maak daar via de instelling voor drukwerk een pdf van in de Distiller en bekijk die eens opnieuw in Acrobat. Zet ook de optie "Overdrukvoorbeeld" in het menu Geavanceerd aan en bekijk de afzonderlijke kleuren met de optie "Voorbeeld van scheidingen" in geavanceerd. Dan zou het goed moeten zijn.

Succes :roll:

Bedankt voor de snelle reacties!!

[b:d4334048a5]Ik heb het probleem inmiddels gevonden:[/b:d4334048a5]
Het onderste vlak bevat een kleur die ik zelf had aangemaakt in Quark en de bovenste kleur de standaard kleur zwart die Quark zelf al aanmaakt. Als je kijkt bij “Kleuren” en daar bij zwart je kleuroverlap t.o.v. andere kleuren bekijkt zie je dat deze overal op overdrukken staan. Deze behoord te staan op 0,144 pt. Als je zelf een kleur zwart aanmaakt (zelfde waardes: 0/0/0/100) en je maakt gebruik van die kleur (ipv de standaard zwart van Quark) heb je geen problemen meer met de overdruk.

Misschien is dit nog handig te weten voor mensen die ook ooit tegen dit probleem aanlopen.

Groetjes Debby

Ditzelfde probleem is ook al eens voorbij gekomen met InDesign. [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=702656&highlight=overdruk#702656]zie ook hier. [/url]